کد خبر: ۲۶۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

بکارگیری سگ‌های موادیاب درایستگاه‌های راه‌آهن/ نصب دوربین در واگن‌‌ها

فرمانده پلیس راه آهن کشور از بکارگیری سگ‌های موادیاب در این یگان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سردار امیر رحمت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده در پلیس راه‌آهن برای مقابله با قاچاق مواد مخدر گفت: با هماهنگی‌هایی انجام شده با معاونت مبارزه با موادمخدر تصمیم بر این شد تا از سگ‌های موادیاب در یگان پلیس راه آهن نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه از سگ‌های موادیاب در برخی از مراکز و ایستگاه‌های راه آهن استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌در جاهایی که احساس کنیم، ممکن است شرایط برای حمل مواد مخدر وجود داشته باشد از این سگ‌ها استفاده خواهیم کرد، به عنوان مثال در امکانی مانند انبار توشه، بارهایی حجیم و ... که امکان بازرسی انسانی از آن وجود ندارد این سگ‌های کارآیی زیادی دارند.


سردار رحمت‌اللهی فرمانده پلیس راه آهن کشور درباره استفاده از تجهیزات پیشرفته کنترلی در ایستگاه‌های راه آهن نیز گفت: در برخی از ایستگاه‌های مهم راه‌آهن دستگاه‌های مانند X-ray نصب شده و پیگیر آن هستیم تا در دیگر ایستگاه نیز این تجهیزات نصب شود.

رحمت‌اللهی با اشاره به نصب دوربین‌های مداربسته در ایستگاه‌های قطار و واگن‌ها نیز اظهارکرد: در حال حاضر بسیار از ایستگاه‌های مهم به دوربین مجهزند و ما به دنبال این هستیم تا تمامی ایستگاه‌ها به دوربین مجهز شود تا کنترل الکترونیکی صد درصدی بر مراکز و ایستگاه‌ها داشته باشیم.

نصب دوربین در واگن‌ها در اولویت نیست
وی افزود: اما در بحث نصب دوربین در واگن‌ها، باید بگویم که ابتدا فکر چنین کاری طرح شد، اما در بررسی و امکان سنجی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر ضرورتی برای این‌کار وجود ندارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه در شرایط آرمانی و در صورت تصویب بودجه و اعتبارات لازم برای اینکار، نصب دوربین درون واگن‌ها در دستور کار خواهد گرفت، گفت: اما در حال حاضر این موضوع در اولویت ما نیست.

رحمت اللهی درباره امکان نصب دوربین در کوپه‌ها و کنترل آن نیز به ایسنا گفت: کوپه‌های قطار حکم حریم خصوصی را دارند و چنین کاری در آنها انجام نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین