کد خبر: ۲۶۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

وجود 150 هزار نیازمند به مسکن در کمیته امداد

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اعلام اینکه کمیته امداد برنامه ویژه‌ای جهت بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی تعریف کرده است، عنوان کرد: حدود 60 تا 70 هزار مسکن نیازمند بازسازی در روستاها داریم که مقاوم‌سازی و بهسازی حدود 30 هزار مورد از آنها از تابستان کلید خورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رضا نوروزی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد:‌ مسکن نیاز اساسی خانواده‌هاست و 50 تا 60 درصد از سبد هزینه‌ای خانوار تحت پوشش فاقد مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه تورمی که در حوزه مسکن وجود دارد اثربخشی خدمات کمیته امداد را در سطح ملی کاهش داده است. زمانی با 30 میلیون تومان می‌شد خانه‌ای تهیه کرد اما اکنون با این رقم تنها می‌توان هزینه اجاره بها و رهن منزلی را در کلان‌شهرها تامین کرد. حل مشکل مسکن خانوار نیازمند یک عزم ملی و حاکمیتی است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد خدمات عام به مددجویان بدون مسکن خود ارائه می‌دهد عنوان کرد: سرانه پرداختی بلاعوض کمیته امداد برای خرید مسکن در شهرها با توجه به منابع محدود است و پشت نوبتی بسیاری داریم.

نوروزی جعفری با اشاره به وجود 150 هزار خانواده نیازمند به مسکن در کمیته امداد گفت: علی‌رغم اینکه سرانه‌ها را تا دو برابر افزایش دادیم، اما غول تورم بخشی از خدمات این نهاد را بی‌اثر می‌کند.

وی ضمن اعلام این خبر که کمیته امداد برنامه ویژه‌ای جهت بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی تعریف کرده است عنوان کرد: حدود 60 تا 70 هزار مسکن نیازمند بازسازی در روستاها داریم که با مقاوم‌سازی و بهسازی حدود 30 هزار مورد از آنها از تابستان کلید خورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین