کد خبر: ۲۶۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

بی‌سابقه‌ترین اعتصاب سراسری در آلمان از فردا آغاز می شود

اعتصاب سراسری لوکوموتیورانان در آلمان از ساعت 15 فردا (چهارشنبه) درحالی آغاز می شود و باید آن را بی سابقه ترین اعتصاب در تاریخ این کشور دانست که برای نخستین بار در روزهای کاری هفته آغاز خواهد شد و 5 روز به طول خواهد انجامید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ؛ براساس اعلام اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان، این اعتصاب اعتراضی از ساعت 15 فردا با دست از کارکشیدن رانندگان قطارهای باری آغاز و در ادامه از ساعت 2 بامداد صبح روز پنج شنبه کلیه قطارهای مسافری شهری و بین شهری را نیز در بر خواهد گرفت.

اعتصاب 5 روزه قطارهای آلمان درحالی از فردا آغاز می شود که شهروندان این کشور خود را برای برگزاری جشن های بیست و پنجمین سالروز فروپاشی دیوار برلین در روز یکشنبه آینده ( 9 نوامبر) آماده می کنند.

با انجام این اعتصاب و با توجه به ایجاد محدودیت های ترافیکی در منطقه مرکزی شهر به خاطر برپایی جشن ها و مراسم 9 نوامبر، پیش بینی می شود پایتخت در روزهای آخر هفته که با هجوم صدها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی مواجه است، به صورت کامل به حالت فلج درآید.

معترضان در اعلامیه اعتصاب سراسری خود اعلام کرده اند که در ساعت 4 صبح روز دوشنبه 10 نوامبر و یک روز پس از برگزاری جشن ها و مراسم سالروز فروپاشی دیوار برلین به اعتصاب خود پایان خواهند داد.

اعتصاب 5 روزه که از فردا آغاز خواهد شد، ششمین اعتصاب رانندگان قطار در شهر های مختلف آلمان است که طی امسال و در اعتراض به نامساعد بودن شرایط کار و همچنین ناکافی بودن میزان دستمزدها انجام شده و تاکنون نیز با بی توجهی کارفرمایان و مسوولان ذی ربط مواجه بوده است.

حمل و نقل شهری به ویژه قطارهای زیر زمینی و خیابانی نقش ویژه ای در جا به جایی مسافران و مردم در شهرهای بزرگ آلمان برعهده دارد و در مواقع بروز چنین اعتصاب هایی تردد در سطح شهرها به شکل بی سابقه ای با مشکل مواجه می شود.

اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان خواستار توجه کارفرمایان به خواسته های خود و رفع نیازهای اساسی این دسته از شاغلان شده که تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

ماه گذشته اعتصاب سراسری خلبانان در فرودگاه های بزرگ آلمان از جمله فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ موجب لغو هزاران پرواز و سرگردانی صدها هزار مسافر این فرودگاه ها شد.

شرکت لوفت هانزا اخیرا در اطلاعیه ای اعلام کرد که اعتصاب های انجام شده از سوی خلبانان و کادر پرواز، رقمی معادل 170 میلیون یورو به این شرکت هواپیمایی خسارت مالی وارد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین