کد خبر: ۲۶۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

پایان تلخ یک درگیری خانوادگی

عموی خانواده که در سناریوی درگیری با برادرزاده‌اش متهم به قتل شناخته شده است در آخرین جلسه رسیدگی به اتهامش ادعا کرد قاتل اصلی را می‌شناسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساعت ۱۰ شب ۲۳ بهمن سال ۸۹ مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در جریان درگیری خانوادگی دو برادر قرار گرفتند و با حضور در محل جنایت با جسد مردی جوان روبه‌رو شدند. پدر قربانی در آنجا ادعا کرد پسرش «بیژن» را عمویش «عزت‌الله» به قتل رسانده است.

این مرد به مأموران گفت: در خانه بودیم که صدای شدید کوبیدن در حیاط را شنیدیم و در همین زمان پسرم با عجله به سمت در رفت و این در حالی بود که به داخل حیاطمان سنگ پرت می‌‌کردند. بیژن چند قدم جلو‌تر از مادرش وارد کوچه شد و زمانی که خودم را به آن‌ها رساندم دیدم پسرم غرق در خون روی زمین است و مادرش او را در آغوش گرفته و یکی دیگر از برادرزاده‌هایم نیز زنم را کتک می‌زد.

وی افزود: چوبدستی که پسرم با آن به قتل رسیده بود در دستان برادرم بود و دیگر برادرزاده‌هایم نیز قمه و تبر به دست داشتند که با آمدن پسرانم به محل، این درگیری به پایان رسید.
بلافاصله عزت‌الله ۶۱ ساله توسط مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران دستگیر شد و پس از اعترافات او در دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای صدور حکم به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران انتقال داده شد.

قاضی و چهار قاضی مستشار، وی را بیگناه معرفی کردند که این حکم در شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور مورد نقض قرار گرفت و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری ارجاع شد. در این جلسه، عزت‌الله‌ را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم کردند که این رأی نیز در دیوانعالی کشور مورد نقض قرار گرفت.

روز ۲۷ مهرماه امسال جلسه رسیدگی مجدد به پرونده قتل خانوادگی در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد و در شروع جلسه، خانواده قربانی جنایت خواستار قصاص قاتل بیژن شدند و پدر وی با بازگویی‌‌ همان ادعاهای روز نخست بازجویی، برادرش را قاتل پسرش معرفی کرد.

سپس عزت‌الله که با قرار وثیقه آزاد است در جایگاه قرار گرفت و گفت: من قاتل نیستم و تنها یک ضربه به پیشانی برادرزاده‌ام زدم و ضربه به قسمت پشت جمجمه باعث مرگ بیژن شده است.
وی افزود: وقتی با چوب به پیشانی بیژن زدم برادرش «هوشمند» چوبدستی را از دستم گرفت و خواست با چوب به سر من ضربه بزند که سرم را پایین بردم و چوب به سر بیژن خورد.

به گزارش ایران، متهم به قتل ادامه داد: یکی از برادرزاده‌هایم نیز با یک تیزی به سر و دستم ضرباتی زد.

بنابر این گزارش، قاضی عبداللهی و چهار قاضی عالی رتبه پس از پایان جلسه، وارد شور شده و عزت‌الله را که با قرار وثیقه آزاد بود در دادگاه بازداشت و وی را به قصاص نفس -اعدام- محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین