کد خبر: ۲۶۹۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

جنایت مسلحانه در مشهد به خاطر رابطه نامشروع

سرنشين موتورسيکلت به آرامي و با خونسردي تمام و در حالي که چشمان حيرت زده شهروندان به او خيره شده بود، از موتورسيکلت پياده شد. او در خودرو را گشود و پس از آن که نگاهي به پيکر بي جان راننده جوان کرد سوار بر موتورسيکلت شد و به همراه همدستانش از صحنه حادثه گريخت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موتورسواران نقابداري که جوان مزداسواري را در بولوار توس مشهد و با شليک گلوله به قتل رسانده بودند، در يک عمليات پيچيده اطلاعاتي و با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي دستگير شدند و به ارتکاب قتل اعتراف کردند.

به گزارش خراسان، ساعت ۲۰ آخرين روزهاي شهريور، ۳ جوان نقابدار که سوار بر يک دستگاه موتورسيکلت بودند و جوان مزداسواري را تعقيب مي کردند، وارد توس ۹۱ شدند. ناگهان يکي از سرنشينان موتورسيکلت سلاح کلت کمري را بيرون کشيد و در حال حرکت چند گلوله به سمت راننده ۲۵ساله شليک کرد.

راننده مزدا ۱۶۰۰تک کابين که وحشت زده به حرکت خود ادامه مي داد، دستش را روي سرش گرفت که گلوله اي به دستش اصابت کرد اما سرنشين موتورسيکلت که ديگر کنار خودرو قرار گرفته بود، با شليک هاي متعدد، توان حرکت را از او گرفت و کنترل فرمان از دست راننده خارج شد. راننده مذکور که گلوله اي نيز به قفسه سينه اش اصابت کرده بود، خون آلود روي فرمان افتاد و خودروي او نيز به ديوار مدرسه دخترانه برخورد کرد.

سرنشين موتورسيکلت به آرامي و با خونسردي تمام و در حالي که چشمان حيرت زده شهروندان به او خيره شده بود، از موتورسيکلت پياده شد. او در خودرو را گشود و پس از آن که نگاهي به پيکر بي جان راننده جوان کرد سوار بر موتورسيکلت شد و به همراه همدستانش از صحنه حادثه گريخت.

دقايقي بعد با اطلاع شهروندان، خودروهاي پليس آژيرکشان به محل حادثه رسيدند و با ديدن جسد مقتول، ماجرا را به قاضي ويژه قتل عمد اعلام کردند.

اين گزارش حاکي است، با حضور قاضي سيدجواد حسيني و عوامل بررسي صحنه جرم در توس ۹۱، بررسي هاي قضايي در اين باره آغاز شد اما عاملان جنايت مسلحانه با طراحي يک نقشه حساب شده هيچ سرنخي از خود بر جاي نگذاشته بودند، بنابراين به دستور بازپرس شعبه ۸۱۱ مجتمع قضايي شهيدقدوسي مشهد پوکه هاي به جا مانده از شليک گلوله و ديگر آثار در حالي جمع آوري شد که شيشه هاي خودرو نيز بر اثر اصابت گلوله شکسته بود. هنوز ساعتي از اين ماجرا نگذشته بود که اعضاي خانواده مقتول به صحنه حادثه رسيدند و بدين ترتيب هويت مقتول که «ع» نام داشت، شناسايي شد.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي درباره چگونگي کشف راز اين جنايت هولناک به خراسان گفت: پس از آن که پرونده به دستور قاضي ويژه قتل عمد، براي دستگيري عاملان قتل به پليس آگاهي ارسال شد، اين پرونده در اختيار يکي از کارآگاهان زبده اداره جنايي پليس آگاهي قرار گرفت و از همان لحظات اوليه، تحقيقات با شيوه فني و تخصصي ادامه يافت.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: ساعاتي بعد از ماجراي قتل، کارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد راننده يک دستگاه خودروي سمند در حالي که بسيار مضطرب بود براي تعمير خودرو به يک تعميرگاه در اطراف محل جنايت مراجعه کرده است و رهگذران اسلحه کلتي را که در حالت اضطراب از کمر وي روي زمين افتاده، مشاهده کرده اند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي تصريح کرد: پيگيري شبانه همين سرنخ مشخص کرد که راننده خودرو نسبتي نيز با مقتول دارد.

بنابراين راننده با توجه به مشخصات خودروي سمند که به طور امانت در دست او بود، به همراه برادرش دستگير و براي انجام بازجويي به پليس آگاهي هدايت شد.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: در بازجويي هاي پليسي مشخص شد که آنان در جنايت مسلحانه نقش داشته اند و در ادامه تحقيقات نيز عامل اصلي قتل که در شمال کشور به سر مي برد در حالي با شگردهاي تخصصي دستگيرشد که همسر او نيز با صدور دستوراتي از سوي قاضي حسيني بازداشت شده بود.

سرهنگ بيدمشکي با اشاره به اعترافات متهمان گفت: عامل اصلي قتل که جوان ۲۸ساله اي به نام «م» است و در حضور مقام قضايي به تناقض گويي پرداخته بود، در بازجويي ها ادعا کرد: «ع» (مقتول) در يک مجلس عروسي فاميلي با همسرم که از بستگانش مي باشد به طور تلفني ارتباط برقرار کرده بود که مدتي بعد من پي به ارتباط نامشروع آنان بردم و موضوع را به برادران همسرم گفتم اما وقتي آن ها اين ماجرا را باور نکردند پرينت تلفن همسرم را که به نام خودم بود، گرفتم و به آن ها نشان دادم و بدين ترتيب نقشه قتل «ع» را کشيديم.

چند روز قبل از وقوع جنايت، منزل اجاره اي ام واقع در بولوار توس را تخليه کردم و سپس از همسرم خواستم تا با دادن يک پيامک عاشقانه او را به منزل مذکور بکشاند. وقتي «م» با پيامک همسرم به محل آمد و ما را ديد سوار خودرواش شد و فرار کرد. ما هم ۳نفري سوار موتورسيکلت شديم و او را تعقيب کرديم که در نهايت من با شليک گلوله وي را به قتل رساندم.

در پي اعترافات صريح آنان، مقام قضايي با صدور قرار بازداشت موقت عامل اصلي قتل را به اتهام مشارکت و متهمان ديگر را به اتهام معاونت در جنايت مسلحانه در حالي روانه زندان کرد که اتهام رابطه نامشروع نيز به همسر متهم به قتل تفهيم شده است. بررسي هاي بيشتر درباره اين جنايت هولناک از سوي قاضي ويژه قتل عمد همچنان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین