کد خبر: ۲۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
برای اعلام پیروزی علیه داعش زود است

اوباما: به دنبال همکاری با کنگره خواهم بود

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید بعد از اعلام قطعی پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر تأکید کرد، مردم آمریکا در این انتخابات پیامی روشن فرستاه‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من از اظهارات مک‌کانل در خصوص چشم‌انداز همکاری با همدیگر برای خدمت به مردم آمریکا استقبال می‌کنم.

وی گفت: من روز جمعه در انتظار میزبانی سران جمهوری‌خواه و دموکرات در کاخ سفید هستم تا راه جدید پیش رو برای آینده را مشخص کنیم.

اوباما افزود: شکی نیست که جمهوری‌خواهان شب خوبی داشتند و شایسته تقدیر برای فعالیت انتخاباتی خوب هستند. فراتر از آن، من مساله تفسیر رأی‌گیری دیروز را نیز به خود شما واگذار می‌کنم ولی چیزی که به من باز می‌گردد این است که مردم آمریکا پیامی فرستاده‌اند؛ پیامی که در چندین انتخابات تاکنون داده‌اند. آنان از منتخبان خود انتظار دارند تا جایی که می‌توانند، برایشان کار کنند، از ما می خواهند که برای خواسته‌های آنان تلاش کنیم نه خواسته‌های خود و از ما می‌خواهند که وظیفه خود را به جا آوریم. همه ما در هر دو حزب مسئولیت داریم که این خواسته‌ها را به جای آوریم.

باراک اوباما بعد از شکست سنگین حزبش در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا گفت: با بوئینر صحبت کردم و به مک‌کانل که رهبر اکثریت سنای آمریکا خواهد شد، تبریک گفتم. من به هر دوی آنان نیز گفتم که به دنبال همکاری تا زمان پایان کار کنگره فعلی هستم تا در دو سال آینده با همدیگر برای پیشبرد صنایع آمریکا همکاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، همکاری با کنگره را به منظور دریافت مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی علیه شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه آغاز خواهد کرد.

وی اعلام کرد، هنوز بسیار زود است از پیروزی در جنگ علیه داعش صحبت کنیم.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت برای کرسی‌های مجلس سنا توانست در ایالت‌های آرکانزاس، کلرادو، آیوا، مونتانا، کارولینای شمالی، داکوتای جنوبی و ویرجینای غربی به پیروزی برسد و کنترل مجلس سنا را از دموکرات‌ها خارج کند. این برای اولین بار از سال 2006 به این سو است که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می‌گیرند.

میچ مک‌دانل، سناتور جمهوری‌خواه به جای هری رید دموکرات، از این پس رهبری سنا را به عهده خواهد داشت. مک‌دانل توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد و پس از اعلام پیروزی‌اش گفت: مردم دیگر به این دولت، اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا، حزب جمهوری‌خواه آمریکا همچنین در انتخابات مجلس نمایندگان نیز توانست به پیروزی‌هایی دست یابد و موقعیت خود را بیش از پیش تحکیم کند. در انتخابات فرمانداری‌ها نیز جمهوریخواهان موفق ظاهر شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین