کد خبر: ۲۶۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان : زاینده‌رود تا خرداد سال آینده آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: رهاسازی آب زاینده‌رود تا خرداد ادامه دارد و در صورت کافی بودن میزان بارش‌ها، این جریان قطع نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود میرمحمد صادقی درباره رهاسازی آب زاینده‌رود و جریان آن در اصفهان گفت: اصل این آب که رها شده، برای کشت پائیزه کشاورزان اصفهان بوده زیرا آنها سال گذشته کشت نکردند و این آب متناسب با نیازی که آنها دارند، رهاسازی می‌شود.

او گفت: کشت پائیزه به گونه‌ای بوده که در آن باید پاییز از آب استفاده شود و پس ازآن، در اواخر زمستان و بهار می‌شود و حدود 3 ماه باید آب‌گیری کنند و باید 3 نوبت کشت‌هایشان را آب دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در این رهاسازی تا اواخر آذر از این آب استفاده می‌ کنند و تا اواخر اسفند نیز باید بار دیگر رهاسازی آب باشد و ما تلاش می‌کنیم که این فاصله را در صورت خوب بودن میزان بارش‌ها کاهش داده و آب را در زاینده‌رود حفظ کنیم.

او گفت: البته در این مدت میزان آب کمتر می‌شود اما با این حال اگر بارش‌ها خوب نبود، ممکن است جریان آن قطع شود؛ وزارت نیرو تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را می‌کند که این آب را تا اواخر خرداد سال آینده در زاینده‌رود داشته باشیم.

میرمحمدصادقی با اشاره به جریان دائمی شدن زاینده‌رود گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی جریان دائمی آب امکان پذیر نیست ولی ما امیدواریم که با برنامه‌هایی که توسط شورای عالی آب مصوب شده و پیگیر آنها و هم‌چنین کمک همه ذینفعان بتوانیم تا چند سال دیگر به آن هدفی که جریان دائمی آب است برسیم.

او گفت: تا اخر آذر آب با همین شدت جریان دارد اما بعد کم می‌شود و بار دیگر از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به همین شدت می‌رسد.

به گزارش تسنیم، او گفت: برای دائمی شدن آب زاینده‌رود نیاز به زمان داریم چون در زاینده‌رود منابع و حوزه مصارف آن متوازن نیست و باید روی آن کار کنیم تا باز آب را برگردانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین