کد خبر: ۲۷۰۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو چه گذشت؟

انتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم داخلی‌سازی خودروهای چینی در حال مونتاژ در کشور و ضرورت حداکثر استفاده از فرصت همایش بین‌المللی صنعت خودرو برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی از جمله مهمترین موارد مطرح در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایسنا، جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو اواخر هفته گذشته (پنجشنبه) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده مجددا از مسوولان شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران (مدیران خودرو و کرمان موتور) خواست تا در جهت داخلی‌سازی خودروهای چینی در حال مونتاژ در ایران اقدام کنند.

در این زمینه مسوولان مدیران خودرو اظهار کردند که به دلیل پایین بودن تیراژ خودروهای چینی در حال تولید در ایران، داخلی‌سازی قطعات این خودروها به صرفه نیست و قطعه‌سازان نیز تمایلی به تولید قطعات این خودروها ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که اصولا دلیلی برای تولید خودرو با تیراژ پایین و در نتیجه هزینه تمام شده بالا در کشور وجود ندارد و مسوولان شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی درایران باید تدابیری بیاندیشند تا بتوانند به داخلی‌سازی قطعات این خودروها بپردازند زیرا هم اکنون اکثریت قطعات خودروهای چینی به صورت فول سی کی دی از کشور چین وارد و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند.

همچنین در این جلسه چگونگی برگزاری دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در تاریخ دهم آذر ماه امسال بررسی و نعمت‌زاده از برگزارکنندگان این همایش خواست در جهت افزایش سطح کیفی میهمانان حاضر در همایش تلاش کنند.

در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که خودروسازان و قطعه سازان داخلی باید از فرصت حضور شرکت‌های بزرگ قطعه‌ساز و خودروساز خارجی در ایران استفاده کرده و در جهت تولید خودروهای به‌روز جهانی و افزایش کیفیت و کاهش هزینه تمام شده، اقدام کنند.

جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان مربوطه، نمایندگان شرکت‌های خودروساز داخلی و همچنین نمایندگان انجمن‌های خودروسازان، قطعه‌سازان و صنایع همگن قطعه‌سازی کشور برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین