کد خبر: ۲۷۰۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

مقدم: جریان همسو با احمدی‌نژاد برای دولت مشکل تراشی می کند

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت:فردی را که مردم انتخاب کردند مورد انتظار بعضی از عناصر تندرو نبود و اکنون هم آنها نمی خواهند به مطالباتی که مردم به آن تکیه کردند و بواسطه آن به شخصی رای دادند و آنرا انتخاب کردند تن در دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام محمد مقدم در مورد تلاش عده ای برای بر هم زدن وحدت کلمه ای که بعد از انتخابات 92 در جامعه بوجود آمد اظهار کرد: جریانی که با دولت قبل همسو است نمی خواهد خواست مردم را درک کند و بجای همراهی با دولت چالش درست می کنند و برای دولت مشکل تراشی می کند.مساله استیضاح فرجی دانا و رای اعتماد ندادن به وزیر پیشنهادی دولت در همین راستا است. بحث هایی که در مجلس است کاملا سیاسی است و فارغ از منافع ملی و مطالبات مردمی است.
 
به گزارش آفتاب به نقل از روزنو، وی ادامه داد: دود این کارها به چشم مردم می رود چرا که نبود وزیر در وزارت علومی که عهده دار کار دانشگاهی است و با هزاران نفر دانشجو و اساتید دانشگاه در ارتباط است ضربه سنگینی به پیکره دانشگاهی و علمی کشور می زند.
 
مقدم در ادامه افزود: تمام نحله ها و اندیشه های دینی تمامی جریان های تندرو از ابشخور مسائل دینی ارتزاق می کنند. از خوارج گرفته تا داعش همه کارهای خود را با استناد به آمیزه های دینی توجیه می کنند.دین مبتنی بر متن است  و وقتی که تفسیر متون دینی با عقلانیت و آگاهی نباشد می شود داعش و تندروی هایی که مظاهر آنرا در جامعه می بینید ظهور میکند. اندیشه های دینی وقتی از عقلانیت فاصله می گیرد سر از افراط گرایی در می آورد ما فقط یک راه حل داریم تیلیغ اندیشه در جامعه است تا بتوانیم اگاهی را بالا ببریم.
 
وی افزود: امام خمینی فقهی را مطرح می کردند که منطبق با زمان و مکان بود و بر اساس انسانیت بود ولی وقتی افراد نا آگاه با ذهن یخ زده و متحجر حکم فقهی می دهند اخرش می شود همین مشکلات که ناشی از تندروی در جامعه است. این افراد اصل دین را فراموش کردند و در گیر فرعیات هستند. در مقابل درغگویی تاراج بیت المال  بی عدالتی در جامعه سکوت می کنند و کل دین را خلاصه می کنند در چهار دانه تار موی زنان و بی حجابی و با آن برخورد می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین