کد خبر: ۲۷۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

نیویورک تایمز: مامور اطلاعاتی آمریکا که با گروهک ریگی در ارتباط بود +عکس

نام این فرد که از افرادی بوده که در سال 2006 به خاطر کمک به حادثه دیدگان 11 سپتامبر مدال شجاعت دریافت کرده است، " توماس مک هال" است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی مفصل از ارتباط برخی عناصر اطلاعاتی آمریکا با گروهک تروریستی جندالله در یک دهه گذشته خبر داد.

به گزارش عصر ایران در گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده بر این نکته تاکید شده که در سال 2007 و پس از حمله تروریستی جندالله به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، یک افسر اطلاعاتی سیا متوجه یک گزارش اطلاعاتی می شود که پیش از این حادثه ارسال شده و درباره احتمال وقوع یک حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان هشدار داده است.

پیگیری های این مامور سیا به این نتیجه می رسد که یک مامور مبارزه با تروریسم اف. بی . آی که به افغانستان و پاکستان سفر می کند این گزارش را تهیه کرده و او با عناصر جندالله ارتباط برقرار کرده است.

نام این فرد که از افرادی بوده که در سال 2006 به خاطر کمک به حادثه دیدگان 11 سپتامبر مدال شجاعت دریافت کرده است، " توماس مک هال" است. او اکنون در سن 53 سالگی و از اداره پلیس بندری شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی بازنشسته شده است و به عنوان یک مامور اطلاعاتی خصوصی فعالیت می کند.


عکس یادگاری مک هال در مقابل دیوار یادبود در سازمان سیا



مک هال از طریق رابطان محلی با گروهک تروریستی جندالله در ارتباط بوده است و همزمان گزارش هایی را برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا درباره حملات در دست برنامه ریزی این گروهک تروریستی ارسال می کرده است.

نیویورک تایمز می نویسد پس از افشای این ارتباط برای مقامات سیا در سال 2007 ، این سازمان اطلاعاتی آمریکا از بیم نقض قانون همکاری و مشارکت با گروه های تروریستی همکاری خود را با مک هال به حالت تعلیق در می آورد ، اما مک هال همچنان با سازمان هایی چون اف . بی . آی (پلیس فدرال آمریکا) و پنتاگون به عنوان رابط این سازمان ها با جندالله همکاری می کرده است.

نیویورک تایمز می نویسد ادامه این همکاری در حالی بود که گروه جندالله همچنان به حملات تروریستی خود علیه شهروندان ایرانی در منطقه سیستان و بلوچستان ادامه می داد و مقامات آمریکایی به طور رسمی همواره اعلام می کرده اند که جندالله را یک گروه تروریستی می دانند و با آن هیچ گونه همکاری ندارند.

نیویورک تایمز می نویسد سازمان های اطلاعاتی آمریکا به واسطه ارتباطات مک هال از بیشتر حملات گروه تروریستی جندالله  که در طول سال های اخیر علیه شهروندان ایرانی و فرماندهان سپاه صورت گرفته است، اطلاع داشته اند.

نیویورک تایمز می نویسد با وجودی که وزارت خارجه آمریکا در نوامبر 2010  رسما نام جندالله را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، اما ارتباط مک هال با عناصر و رهبران این گروه تروریستی از طریق افغانستان و پاکستان همچنان ادامه داشت و این در حالی بود که آمریکایی ها همواره ادعای ارتباط با این گروه تروریستی را رد می کردند.

گفتنی است عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله 4 سال پیش در یک عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده و موفق در آسمان ایران دستگیر و به جرم انجام اقدامات تروریستی علیه غیر نظامیان سال بعد اعدام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین