کد خبر: ۲۷۰۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

آمادگی بیش از 100 رهروانی برای عضویت در حزب لاریجانی

در روزهایی که طیف های تندروی اصولگرا و نیروهایی از این مجموعه که تمایلی برای ائتلاف سیاسی با دولت ندارند، مشغول رایزنی برای اتحاد هستند خبرهای جسته و گریخته ای حکایت از جدی تر شدن بحث تشکیل حزبی جدید با محوریت علی لاریجانی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فراکسیون رهروان ولایت از علی لاریجانی درباره تاسیس حزب او توضیح خواسته است، توضیحی که لاریجانی در جلسه صبح روز یکشنبه این فراکسیون ارائه نکرد و قرار شد در جلسات بعدی درباره آن صحبت کند. این خبر را سید هادی حسینی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان در گفت و گو با خرداد مطرح کرده است. حسینی هر چند تلاش برای تشکیل حزب توسط علی لاریجانی را تائید و تکذیب نمی کند اما تاکید دارد که در صورت تشکیل چنین حزبی بیش از صد نفر از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان آمادگی حضور در آن را دارند. همزمان با این اظهارنظر جواد هروی، نماینده نزدیک به اصلاح طلبان نیز در گفت و گو با خرداد نیوز می گوید که نشانه هایی وجود دارد که می تواند تلاش برای تشکیل حزب توسط علی لاریجانی را تائید کند. او در سخنان خود از تشکیل چنین مجموعه ای دفاع کرده و حتی گفته که آمادگی عضویت در آن را هم دارد.
 
به گزارش آفتاب، خردادنیوز در ادامه نوشت: در روزهایی که طیف های تندروی اصولگرا و نیروهایی از این مجموعه که تمایلی برای ائتلاف سیاسی با دولت ندارند، مشغول رایزنی برای اتحاد هستند خبرهای جسته و گریخته ای حکایت از جدی تر شدن بحث تشکیل حزبی جدید با محوریت علی لاریجانی دارد. حزبی که گفته می شود طیفی از اعضای فراکسیون رهروان  بدنه اصلی شکل دهنده آن هستند. این موضوع هر چند تا کنون رسما تائید و یا تکذیب نشده است اما  با توجه به اختلافات بین اصولگرایان چندان هم دور از ذهن به نظر نمی رسد. هفته پیش یکی از نزدیکان علی لاریجانی در مجلس بی آنکه نامی از او برده شود در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا به برگزاری جلسات منظم برای تشکیل چنین حزبی اشاره کرده بود و گفته بود که در این جلسات از چهره هایی چون محمدرضا باهنر هم دعوت به عمل نیامده است.
 
در این شرایط سید هادی حسینی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی در بهارستان به خرداد نیوز می گوید که «شورای مرکزی فراکسیون در جلسه صبح یکشنبه خود از آقای لاریجانی خواست تا درباره این موضوع توضیحاتی ارائه کد که نهایتا این توضیحات به دلیل پایان وقت این جلسه به موعدی دیگر موکول شد. اما با توجه به اینکه الان نام فراکسیون رهروان در این میان مطرح است چنین بحثی برای شفاف شدن موضوع حداقل برای خود اعضا در دستور کار ما قرار دارد.» هادی حسینی خود یکی از افرادی است که پیش بینی می شود در صورت تشکیل چنین مجموعه ای به عضویت آن در بیاید. وی نیز مانند دیگر نزدیکان رئیس مجلس این مساله را تائید و یا تکذیب نمی کند، اما در سخنان خود به مواردی اشاره دارد که می تواند بیشتر جنبه های تائید موضوع را به صورت تلویحی تقویت کند. از جمله اینکه او می گوید: «تشکیل چنین حزبی در مجموع مورد استقبال فراکسیون رهروان قرار دارد. هر چند قطعا همه فراکسیون در این باره با همدیگر نظر مشترکی ندارند اما اگر حزبی با محوریت آقای لاریجانی تشکیل شود بیش از صد نفر از اعضای فراکسیون رهروان ولایت هم از آن استقبال ی کنند و هم برای عضویت در آن آمادگی دارند.» 
 
سید هادی حسینی تاکید می کند چنین استقبالی به معنای آن نیست که فراکسیون قصد تبیل شدن به یک حزب سیاسی را داشته باشد. او می گوید: «الان مجلس و نمایندگان هم به خلا احزاب قدرتمند پی برده اند و احزاب هم برای تشکیل نیازمند نیروهای محوری هستند که از دایره نفوذ و مقبولیت هم برخوردار باشند و قطعا در مجموعه اصولگرایی در شرایط حاضر کمتر کسی به مانند آقای لاریجانی از چنین موقعیتی برخرودار است. پس طبیعی است اگر ایشان بخواهد وارد این بحث شوند. هر چند باید برای مشخص شدن کامل موضوع صبر کرد.»
 
در همین حال یک نماینده نزدیک به اصلاح طلبان هم به خرداد نیوز می گوید که هر چند هنوز هیچ اظهار نظر قطعی در این رابطه صورت نگرفته اما «نشانه هایی» دال بر چنین تحرکاتی در مجموعه نیروهای همسو با علی لاریجانی وجود دارد. جواد هروی توضیح می دهد که «فضای مه آلود سیاسی کشور» باعث شده تا موضع گیری ها هم «نا مشخص شود» و به زعم او «بسیاری از زعمای سیاسی کشور در هاله ای از ابهام کار خود را پیش می برند.» وی با اشاره به شکاف دیدگاه علی لاریجانی با دیدگاه های تند اصولگرایی توضیح می دهد: «آثار و علایمی دیده می شود که ایشان به سمت پایه گذاری یک گروه اصولگرای معتدل تمایل داشته باشند و من هم از چنین حرکتی استقبال می کنم که کسی چون آقای لاریجانی با پلاکارد مشخص در اردوگاه اصولگرایی افراد را دور خودش جمع کند.» او درباره عضویت افراد از طیف های سیاسی اصولگرا در این حزب هم پیش بینی می کند: «بسیاری از افراد داخل و بیرون از مجلس به این گرایش و درخواست جواب مثبت خواهند داد.» جواد هروی تاکید دارد «بحث تشکیل حزب آقای لاریجانی هنوز پخته نشده و در حال پخته شدن است» و می افزاید «طبیعتا من خودم هم نسبت به این حرکت ابراز تمایل دارم.»
 
در چنین شرایطی هر چند بیشتر سکوت خبری بر بحث تشکیل حزب علی لاریجانی و حرکت های خاموش در این زمینه حاکم است، اما به نظر می رسد که از این سکوت و خاموشی نباید چنین تفسیر کرد که رئیس مجلس و نزدیکان او با بی میلی موضوع حزب سازی را دنبال می کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
pldn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
باسلام
آیا حزب برای اشخاصی که کاندید مجلس شده است و قصد همکاری با حزب شما را دارد برنامه حمایتی دارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین