کد خبر: ۲۷۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
فراخوان وزرای اطلاع رسانی جهان اسلام

جنتی: رسانه‌های جهان اسلام وحدت‌آفرین شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی بر ضرورت نقش سازنده رسانه‌های جهان اسلام در وحدت، آرامش، توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در جمع سفرای کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران افزود: امیدواریم حضور موثر و گسترده ی وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در تهران زمینه را برای همکاری گسترده این کشورها برای پوشش رسانه‌ای وقایع جهان اسلام و روشنگری افکار عمومی این کشورها را فراهم سازد.

اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی دهم و یازدهم آذرماه امسال (دوم و سوم دسامبر) با هدف همگرایی رسانه‌ای برای برقراری صلح و آرامش در جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در شرایطی در تهران برگزار می‌شود که منطقه خاورمیانه و جهان اسلام با چالش های فراوانی از جمله افزایش تروریسم، خشونت، درگیری‌های مذهبی و غیره روبه‌رو است که متاسفانه چهره اسلام را مخدوش کرده است.

وی با یادآوری پیشنهاد رییس‌جمهوری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر تلاش برای ایجاد جهان عاری از خشونت و افراطی گری گفت: خوشبختانه این پیشنهاد با اجماع به تصویب کشورهای جهان رسید که می تواند مبنای مهمی برای تلاش هایمان در زمینه مقابله با افراطی‌گری باشد.

جنتی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد گسترش خشونت در خاورمیانه و برخی از کشورهای شمال آفریقا هستیم که منجر به کشته شدن بسیاری از زنان و کودکان و آواره شدن آنها و از بین رفتن آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشورهای اسلامی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش رسانه های مکتوب و غیرمکتوب را در مقابله با افراط گرایی بسیار مهم برشمرد و گفت: رسانه ها نقش آگاهی بخشی نسبت به چالش ها و تهدیدهایی دارند که جهان اسلام امروز با آن روبه رو است.

وی ادامه داد: در انحصار گرفتن اطلاعات و بهره گیری از فضای مجازی توسط کشورهای غربی به سود خود و کمبود آگاهی در کشورهای در حال توسعه و همچنین کمبود آشنایی با تکنولوژی های نوین اطلاعاتی سبب شده افکار عمومی جهان رخدادهای جهان اسلام را آنگونه که رسانه های غربی نشان می دهند باور کنند نه آنگونه که هست.

جنتی اضافه کرد: زمینه اسلام ستیزی و اعمال برخی تبعیض ها علیه مسلمانان در کشورهای غیراسلامی از عوامل این مساله هستند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت که امروز ایجاد یک تشکل قدرتمند در میان کشورهای اسلامی برای هم افزایی و برقراری صلح در جهان اسلام و نشان دادن چهره واقعی این کشورها امری ضروری است.

جنتی همچنین در ادامه مساله محوری جهان اسلام را فلسطین عنوان کرد و افزود که ملت فلسطین بیش از 6 دهه است که از قتل فرزندان و اشغال سرزمین شان رنج می برند.

وی به برخی دیگر از موارد رنج و محنت ملت های اسلامی در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: تمامی این مسایل ایجاب می کند رهبران کشورهای اسلامی اقدامات مناسبی را برای حمایت از مسلمانان انجام دهند.

وی اجلاس پیش روی وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی را عاملی برای افزایش تحکیم وحدت و ارایه تصویر مناسب از اسلام و کشورهای اسلامی عنوان کرد.

در این نشست برخی از سفرا و دیپلمات های برجسته کشورهای اسلامی و همچنین نمایندگانی از سوی سازمان های بین المللی مقیم تهران حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین