کد خبر: ۲۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

خاطرات تلخ و شیرین ضرغامی از صداوسیما

رئیس سابق صداوسیما گفت: روزی که هواپیمای حامل خبرنگاران سقوط کرد، سخت ترین روز کاری من بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سیدعزت الله ضرغامی» در حاشیه مراسم تودیع خود در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

به گزارش فارس، ضرغامی در پاسخ به این سوال که در این مدت کدام شبکه های تلویزیونی را بیش از سایر شبکه ها تماشا می کردید و از این به بعد دیدگاه تان به شبکه های رسانه ملی چطور خواهد بود گفت: واقعا همه شبکه ها را نگاه می کردم بخصوص برخی اوقات خانواده شبکه بازار را تماشا می کنند آنهم به خاطر اطلاع از آخرین وضعیت قیمت های خرید و ما هم به تبعیت از آنها این شبکه را می بینم.

وی همچنین در پاسخی درباره سمت های جدید خود که از سوی مقام معظم رهبری به ویی تفویض شده، توضیح داد:  این دو مسئولیتی که رهبری معظم به من دادند واقعا مسئولیت های مهمی است و من تلاش می کنم هم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در جلسات شورای عالی مجازی و کمیسیون های مربوطه شان به مراتب فعال تر از گذشته برخورد کنم و همانطور که رهبر معظم انقلاب در متن حکم فرمودند بتوانم با جدیت نگاه دینی و انقلابی را در ارتباط با موضوعاتی که مطرح می شود انجام دهم.

او درباره اینکه آیا در این سمت های جدید، برای سازمان صدا و سیما هم کاری انجام خواهید داد گفت: بله و به این دلیل که مسئولیت مستقیمی برای سازمان ندارم خیلی راحت تر می توانم در جایگاه حمایت و دفاع ار سازمان که در اصل حمایت از مردم و مطالبات آنها است، فعالیت کنم.

وی یادآور شد من در این مدت از تمام رسانه ها تشکر می کنم که در این مدت مکمل ما بودند به خصوص کارهای نمایشی که مخاطب فراوان دارد و هم چنین از خبرنگاران حوزه فرهنگی در رسانه هایی چون خبرگزاری فارس، ایسنا، مهر و ... به خاطر محبت هایی که به ما داشتند  قدردانی می کنم.

وی در ادامه سخنانش به خاطره ای در اهواز و حضورش در بازار فلافل فروش ها اشاره کرد و گفت: مردم اهواز به قدری خون گرم هستند که ما هرچه دوست داشتیم خوردیم و آنها از ما هیچ پولی دریافت نکردند.

وی درباره اینکه دلتان بیشتر برای کدام بخش از دوران ریاست خود تنگ خواهد شد بیان داشت: برای همه بخش هایش. در بین این همه خاطره نمی توانم حتی سخت ترین روز کاری ام را بگویم چرا که در سازمان دائم سختی ها و مشکلات مردم منعکس می شود.  اما در این مدت بین تمامی خاطراتم در این رسانه سقوط هواپیمای c130 را خیلی حادثه تلخی برای خودم می دانم که در آن سانحه تعداد بسیاری از افراد فعال این حوزه شهید شدند و من تا چند ساعت از نظر فکری و روحی واقعا تمرکز نداشتم و فقط آمدنم به واحد مرکزی خبر و حضور بین بچه های خبرنگار و اشک ریختن کمی مرا آرام کرد. این سانحه بسیار تلخ بود اما این افراد برای سازمان افتخار بزرگی شدند و در کنار شهدای سازمان در این سالها جای این افراد خالی است و پشتوانه ای برای سازمان صدا و سیما شدند.

رئیس اسبق رسانه ملی در ادامه نسبت به صحبت هایی پیرامون جملات طنزی که در مورد نام او و محمد سرافراز به گوش می رسد و در مراسم امروز هم بارها به کار برده شد، گفت: این نشان می دهد که جامعه ما به طنز نیاز دارد و حالا این طنزهای بهداشتی است و برخی از این پیامک ها به دستمان می رسد که ما هم آن را به دست دیگران می رسانیم و فضایش غیر بهداشتی است. انگار غیربهداشتی ها بیشتر می چسبد. بهتر است به سریال «خوش رکاب» اشاره کنم که در مراسمی به شوخی با پخش بخش هایی از این سریال گفتم عزت وقت رفتنه.

وی در پاسخ به این پرسش که شایعاتی درباره حضور شما در عرصه های سیاسی هست بیان داشت: من همیشه به همان مسئولیتی که در آن مقطع داشتم فکر کردم و به هیچ مسئولیت و ظرفیت دیگری توجه نداشتم. امروز هم مسئولیتم را در همین دو شاخه می دانم که رهبری مرا به این دو سمت منصوب کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حاضر خواهید شد تا خاطرات خود در این 10 ساله را در کتابی منتشر کنید؟ گفت: بیشتر کار من کارهای تصویری بود و به خاطر مسئولیتی که داشتم خیلی فیلم دیدم از خارجی تا ایرانی و تقریبا همه فیلم های ایرانی که اکران می شود را دیده ام. بنابر این کار فیلم برایم بیشتر بوده، اما کتاب و بخصوص روزنامه ها و در فضای الکترونیک هم گاها فعال بودم.

در ادامه ضرغامی ضمن تشکر از سریال های محمدرضا ورزی خطاب به او در جمع خبرنگاران گفت: من در بازدید از پشت صحنه معمای شاه عکسی با شخصیت شاه (مهدی کیا) این سریال انداختم و یکی از افراد بامزه دولت این عکس من را برداشت و به همه گفت که ضرغامی با شاه عکس دارد و آقای روحانی گفت این که خیلی شبیه شاه است و من گفتم خب کار محمدرضا ورزی است و قرار شد تا آلبومی را از گریم های مختلف این سریال در اختیار ما قرار دهند.

او درباره اینکه اگر بخواهد چند چیز را به عنوان یادگاری با خود از سازمان صدا و سیما به همراه ببرد کدام را خواهد برد گفت: تا به حال راجع به این موضوع فکر نکردم. به هر ترتیب ما زندگی مان در اینجا بوده و این فکر را هم نمی کنم که دارم از اینجا می روم چراکه سالها و از سن 20 سالگی در این رسانه بودم و از رادیو کارم را شروع کردم و نویسنده رادیو بودم و باید بگویم هر جا که روم باز هم ارتباط حضوری و فیزیکی با سازمان صدا و سیما حفظ خواهم کرد و به عنوان یادگاری همه این خوبیهایی که در این مدت در حقم شده را با خود می برم.

او یادی از بهترین سریال های تلویزیون در این مدت ریاست خود کرد و گفت: سریال های فاخر و بزرگی در سازمان ساخته شده که نمی شود نام یکی را برد و از دیگری یاد نکرد، اما من در این میان سه گانه «پایتخت» را یک اتفاق و یک طراز در جذب مخاطب می دانم که طنز متعهدانه و پیام های بسیار تاثیرگذار آنهم از سمت یک خانواده کاملا ایرانی را به مخاطب نشان داد.

وی افزود: از اینکه نتوانستیم پایتخت 4 را به تصویب رسانده و بسازیم احساس ناراحتی می کنم و شرمنده ام. آنهم به ابن دلیل که حس کردم ممکن است سو تفاهماتی پیش آید و برخی ها تصورشان بر این بود که به مازندرانی ها اهانت می شود. در کل باید بگو یم من این سریال را بسیار می پسندم و هر گاه هم که شبکه تماشا آن را بازپخش می کند نگاه می کنم و یک دل سیر می خندم.

وی به تکه کلامی از این سریال اشاره کرد و افزود: یکی از جملاتی که در پایتخت بارها شنیده شد این بود: باریکلا مرد باخدا باریکلا که اوایل نگران این بودیم که شاید برخی ها به این جمله و حرکات موزون همراهش اعتراضی داشته باشند اما خدا را شکر مشکلی پیش نیامد و الان با خیال راحت این سریال را می بینم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین