کد خبر: ۲۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با حضور در پشت صحنه فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی با عوامل این اثر گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد احسانی" در این دیدار یادآور شد: مصطفی کیایی یکی از کارگردانان جوان و آتیه داران سینمای ایران است و به مضمون و محتوی توجه بسیار دارد.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: کیایی آثار گرم و پر مخاطب می‌سازد و امیدوارم این اثر سینمایی نیز مانند دیگر آثار وی با استقبال روبرو شود.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی توضیح داد: فیلم عصر یخبندان یکی از معضلات جوانان را در قصه‌ای پر کش مکش نشان می دهد و در این اثر سینمایی محمل و مامن نهایی برای حل مشکلات خانواده است که از اولویت‌های سازمان سینمایی است و در فیلم عصر یخبندان نهاد خانواده به عنوان اصلی ترین هسته جامعه سالم مورد توجه قرار گیرد.

"مصطفی کیایی" نیز در این دیدار یادآور شد: فیلم عصر یخبندان نسبت به آثار قبلی‌ام متفاوت تر است.

وی افزود: تاکنون بر اساس برنامه پیش رفتیم و پیش بینی می کنم تا ۲۰ آذر فیملبرداری به پایان برسد.

این کارگردان سینما فیلم های ضد گلوله و خط ویژه را در کارنامه خود دارد و عصر یخبندان را برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده می کند.

"منصور لشکری قوچانی" تهیه کننده عصر یخبندان نیز گفت: امروز روز دوازدهم فیلمبرداری این اثر سینمایی است. وقتی مصطفی کیایی فیلمنامه عصر یخبندان را به من داد با قصه‌ای اجتماعی و جذاب روبرو شدم و در نهایت این کار را شروع کردیم.

وی با اشاره به تجربه موفق فیلم خط ویژه توضیح داد: این فیلم در راستای سیاست‌های سازمان سینمایی بود و امیدوارم عصر یخبندان نیز تجربه موفقی باشد.

لشکری درباره عنوان فیلم گفت: سارتر می‌گوید در عصر یخبندان تنها خارپشت‌ها زنده‌ی مانند و دلیل زنده بودن آنها سوژه فیلم ما است.

وی یادآور شد: عصر یخبندان برای جشنواره سی و سوم فجر آماده می‌شود و نیما جوزانی همزمان تدوین این اثر را انجام می‌دهد. همچنین آقای موسی‌پور موسیقی این فیلم را می‌سازد.

به گفته تهیه‌کننده فیلم عصر بخبندان، این اثر سینمایی در ۵۰ جلسه فیلمبرداری به پایان می‌رسد.

لشکری قوچانی اظهار کرد: امیدوارم این فیلم بتواند در درجه اول رضایت مردم را جلب کند و در درجه دوم کمک کند بخشی از معضلات اجتماعی توسط مسولان برای نسل دهه ۶۰ ها مرتفع شود.

مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد،علی میلانی، پوریا رحینی سام، صدف طاهریان ، علی کوچکی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند. ژاله صامتی نیز در این اثر سینمایی حضور دارد.

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: در عصر یخبندان خارپشت‌ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند. خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در عصر یخبندان زنده ماندند.

*****************

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همچنین به پشت صحنه فیلم "من دیه گو مارادونا هستم " به کارگردانی بهرام توکلی رفت.

"محمد احسانی" در این دیدار افزود: بهرام توکلی در فیلم "من دیه گو مارادونا هستم" اثری اجتماعی با فضایی مفرح را برای مخاطبان ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه "من دیه گو مارادونا هستم" اثری متفاوت در کارنامه کاری توکلی است یادآور شد: در این اثر سینمایی بر موضوع خانواده و رجوع به داشته‌های خانوادگی تاکید شده که این مهم ارزشمند است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار کرد: فیلمسازانی از جنس بهرام توکلی، جوانان مستعد و دارای خلاقیت هستند و حضور این فیلمسازان به ارتقای هنر هفتم کمک می کند.

"جواد نوروزبیگی" تهیه کننده فیلم "من دیه گو مارادونا هستم" نیز در این دیدار یادآور شد: پیش بینی ما فیلمبرداری این اثر در دو ماه نزدیک به اوایل دی به پایان برسد.

وی یادآور شد: "بهرام دهقانی" تدوین همزمان این اثر سینمایی را آغاز کرده است.

نوروزبیگی با اشاره به تجربه قبلی همکاری با "بهرام توکلی" یادآور شد: ازاوایل سال تصمیم گرفتیم کار مشترکی با بهرام توکلی داشته باشیم که در نهایت بعد از بررسی سه فیلمنامه، به "من دیه گو مارادونا هستم" رسیدیم.

"بهرام توکلی" نیز در این دیدار یادآور شد: فیلم "من دیه گو مارادونا هستم" یک اختلاف خانوادگی میان دو خواهر یکی از طبقه بالای شهر و دیگری از پایین شهر است.

وی یادآور شد: فضای فیلم "من دیه گو مارادونا هستم" تا حدودی مفرح است و تاکنون چنین فضایی را تجربه نکرده بودم.

به گفته این کارگردان سینما، گلاب آدینه، جمشید هاشم پور، هومن سیدی، ویشکا آسایش از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

"جمشید هاشم پور" نیز در حاشیه این بازدید با محمد احسانی دیدار کرد. این بازیگر پیشکسوت سینما در این دیدار یادآور شد: فیلم را یک نفر نمی‌سازد و مجموعه‌ای از افراد متخصص یک اثر را شکل می دهند.

بازیگر فیلم سینمایی" تاراج" توضیح داد: مهمترین بخش در تولید یک اثر سینمایی، متن فیلمنامه، کارگردان و تهیه کننده است.

هاشم‌پور در ادامه یادآور شد: طبیعی است که به مرور زمان ذائقه ها تغییر کند و امروز نیز شاهد نگاهی جدید در سینما هستیم.

وی با اشاره به حضور خود در فیلم من دیه گو مارادونا هستم گفت: امیدوارم این اثر بهرام توکلی فیلمی درخور توجه باشد چراکه عوامل این اثر حرفه ای هستند و امیدوارم حاصل کار موفقیت آمیز باشد.

هاشم‌پور تاکید کرد: در همه زمینه های سینما نیروهای خوبی داریم که می توان از آنان استفاده شایانی داشت و به ارتقای سینمای ایران کمک کرد.

"محمد احسانی" نیز در این دیدار یادآور شد: شما از چهره‌های محبوب بوده و هستید و وجودتان برای سینما برکت است.

وی یادآور شد: نسل شما پایبند به اصولی بود که به ماندگاری آثار کمک می‌کرد و حاشیه‌ای در کار نبود. امروز خاطرات خوب حضور شما در فیلم های سینمایی برای مردم زنده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به وضعیت تولیدات سینمای ایران و در پیش بودن جشنواره سی و سوم فجر گفت: احساس می‌کنم در جشنواره امسال شاهد قرار گرفتن چند نسل از کارگردانان سینما در کنار یکدیگر خواهیم بود و در جشنواره امسال شاهد حضور چند نسل کارگردان و بازیگر هستیم.

احسانی تصریح کرد: امسال به لحاظ فروش سینما نسبت به سال گذشته جهش بسیار زیادی داشتیم؛ فروش گیشه سینما در سال ۹۲ ، ۳۰ میلیارد بوده و امسال تا شهریور فیلم‌ها ۳۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

وی با اشاره به فروش خوب شهر موش ها ۲ گفت: اکران این اثر سینمایی موجب شد بسیاری از سینماهایی که تعطیل شده بودند کار خود را از سر بگیرند.

*****************

نخستین مجمع عمومی فوق العاده کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران برگزار می شود.

بنابر اعلام سخنگوی کانون، در این مجمع که ساعت ١٧ روز ٤ شنبه، ٥ آذرماه، در تالار سیف‌الله داد خانه سینما واقع در خیابان بهارجنوبی، کوچه سمنان برگزار می شود، ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله شورای مرکزی، انتخابات بازرس علی البدل نیز انجام خواهد شد.

این مجمع عمومی فوق العاده برای اولین بار پس از تشکیل رسمی کانون با حضور اعضای پیوسته، وابسته و موقت برگزار می شود.

****************

مهلت ثبت نام آزمون سراسری انجمن سینمای جوانان ایران تمدید نخواهد شد

سامانه ثبت نام اینترنتی انجمن روز 21 آبان بسته خواهد شد و ثبت نام حضوری تا ساعت 9 صبح روز 23 آبان در دفاتر سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

سعید پور اسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن با اشاره به این نکته که مهلت ثبت‌نام در دوره‌ جدید آموزش فیلم‌سازی انجمن تمدید نخواهد شد از بسته شدن سامانه‌ی ثبت‌نام اینترنتی انجمن در پایان چهارشنبه مورخ 21 آبان خبر داد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند امروز و فردا با مراجعه به وب‌سایت www.iycs.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ه آموزش فیلم‌سازی اقدام نمایند.

او با اشاره به محدودیت‌های احتمالی در شهرستان‌ها، از ادامه‌ی ثبت‌نام حضوری تا ساعت 9 صبح روز 23 آبان در دفاتر انجمن خبر داد و گفت: در صورتی که متقاضیان به دلایلی موفق به ثبت‌نام در سامانه اینترنتی انجمن نشدند می‌توانند تا ساعت 9 صبح روز جمعه، یک ساعت قبل از شروع آزمون سراسری با مراجعه به دفاتر انجمن در سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام حضوری نمایند.

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ‌اضافه شدن مصاحبه حضوری به مراحل پذیرش هنرجو در دوره هفت‌ماهه آموزش فیلم‌سازی خاطرنشان کرد: این مصاحبه حضوری از بین دو گروه سنی هدف، الف: گروه سنی 17 الی 25 سال و ب: گروه سنی 25 الی 40 سال، از کلیه متقاضیانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند اخذ خواهد شد. وی هدف این مصاحبه حضوری را سنجش انگیزه متقاضیان در راستای بالا بردن کیفیت دوره‌های آموزشی و اولین قدم در تشخیص استعدادها دانست. پور اسماعیلی در توصیف این مصاحبه: آن را یک گفتگوی دوستانه و با هدف راهنمایی هنرجویان معرفی کرد.

دوره‌ جدید آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در مدت زمان 7 ماهه و در 3 گام اصلی برگزار خواهد شد. هنرجویان در گام اول این دوره با عنوان شناخت سینما، شامل دروس: آشنایی با سینما و عکاسی، در گام دوم با عنوان مهارت‌آموزی، شامل دروس: فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و صدا، و در گام سوم با عنوان کارگاهی، شامل کارگاه مستندسازی، کارگاه فیلم داستانی و کارگاه فیلم تجربه‌گرا آموزش فیلم‌سازی خواهند دید.

آزمون سراسری انجمن سینمای جوانان ایران ساعت 10 صبح روز جمعه، 23 آبان ماه به‌صورت همزمان در 59 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

**************

فیلم مستند " با خدا می‌رقصم " ساخته "هوشنگ میرزایی" مستندساز مستقل ایرانی، روز چهارشنبه 21 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آید.

این اولین اکران " با خدا می رقصم " پس از حضور در جشنواره فیلم کوتاه و مستند تهران است. مستند "با خدا می‌رقصم" برای حضور در بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فیلم رشد انتخاب شده است.

جلسه نمایش و نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور داریوش مودبیان، رضا درستکار،پرویز میرزایی، محمدرضا مقدسیان و جمعی از اهالی سینما ساعت 18:30 روز چهارشنبه 21 آبان ماه 93 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای نیاوران و در قالب نشست های باشگاه فیلم نیاوران برگزار می‌گردد.

شرکت در این جلسه برای عموم علاقمندان سینما آزاد و رایگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین