کد خبر: ۲۷۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

رییس‌جمهور وارد باکو شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری عصر چهارشنبه برای دیداری رسمی و با هدف گسترش همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با استقبال شماری از مقامات ارشد جمهوری آذربایجان وارد فرودگاه حیدر علی اف باکو شد.

قرار است تا دقایقی دیگر مراسم استقبال رسمی در کاخ زاگولبا و با حضور الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان برگزار شود.

دیدار و مذاکره با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، دیدار و گفت و گو با رییس و اعضای پارلمان جمهوری آذربایجان، سخنرانی در نشست بازرگانان و تجار دو کشور، امضاء اسناد همکاری و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه های روحانی در سفر به جمهوری آذربایجان خواهد بود.

رییس جمهوری در فرودگاه حیدر علی اف باکو و در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم در این سفر با اسنادی که به امضا می رسد و مذاکراتی که انجام خواهیم داد، حرکت بسیار خوبی را به سمت رشد و گسترش روابط تهران – باکو شاهد باشیم.

روحانی افزود: جمهوری آذربایجان همسایه بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است و امروز روابط ما از سال های گذشته بهتر است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به تهران، باعث تحولی را در روابط دو کشور شد و در جریان این سفر، تقویت روابط تهران – باکو شتاب خواهد گرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمود گودرزی ورزش و جوانان و علی سیف رییس بانک مرکزی روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین