کد خبر: ۲۷۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

تارهای مو، دلیل نقض حکم قصاص

تارهای موی کشف‌شده در دستان مقتول باعث نقض حکم قصاص مردی شد که به قصاص محکوم شده ‌بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ماموران مرداد سال89 باخبر شدند مرد جوانی در خانه‌اش به قتل رسیده‌ است. وقتی پلیس در محل حاضر شد جسدی را کشف کرد که با ضربات چاقو به قتل رسیده و در خانه رها شده‌ بود. بررسی‌های ماموران نشان داد مقتول مردی موادفروش بود که آخرین‌بار شاهدان او را با سعید، یکی از مشتریانش دیده‌ بودند.

پلیس سعید را برای تحقیقات بیشتر بازداشت کرد. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: برای خرید مواد به خانه‌اش رفته ‌بودم سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و من که خیلی حالم بد بود با واردآوردن ضربات چاقو او را به قتل رساندم و بعد هم سوار ماشین شدم و فرار کردم.
با صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری‌استان قزوین ارسال شد. وقتی متهم پشت تریبون قرار گرفت، قتل را انکار کرد و گفت: قبول دارم به خانه مقتول رفته‌ بودم اما مواد خریدم و بعد هم خانه را ترک کردم.

ما با هم درگیری نداشتیم ضمن اینکه ممکن است بعد از من کس دیگری در خانه او حاضر شده‌ باشد چون او موادفروش بود و افراد زیادی به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌کردند.» درنهایت با توجه به شهادت شهودی که اولیای‌دم معرفی کرده ‌بودند رای بر قصاص متهم صادر شد. این حکم مورد اعتراض متهم و عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافعش قرار گرفت. آنها در اعتراض خود عنوان کردند: «با توجه به اینکه آثاری در صحنه قتل بوده که مورد تحقیق قرار نگرفته و بررسی آنها می‌تواند به متهم کمک کند درخواست رسیدگی مجدد داریم ضمن اینکه متهم نیز شاهدانی دارد که درخواست استماع صحبت‌های آنها را هم داریم.»

به گزارش روزنامه شرق، با توجه به این اعتراض بود که رای صادره از سوی شعبه 13 دیوانعالی کشور نقض شد. قضات رسیدگی‌کننده اعلام کردند تارهای موی کشف‌شده در دستان مقتول می‌تواند مشخص کند قاتل کیست و قطعا این تار موها متعلق به فردی است که آخرین‌بار با مقتول درگیر شده‌ است ضمن اینکه لکه‌های خون موجود در خودرو متهم نیز مورد بررسی قرار نگرفته و شهودی که متهم به دادگاه معرفی کرده نیز مورد تحقیق قرار نگرفته‌اند. به این ترتیب رای صادره نقض می‌شود تا ایرادات وارده برطرف شود.

به این ترتیب سعید یک‌بار دیگر فرصت پیدا کرد تا ادعای بی‌گناهی‌ خود را ثابت کند. او دوهفته دیگر پای میز محاکمه می‌رود.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین