کد خبر: ۲۷۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

پاسخ آیت الله حائری به جوابیه علی مطهری

به دنبال نامه نگاری آیت الله حائری و پاسخ دکتر علی مطهری به نامه ایشان، اکنون آیت الله حائری پاسخی برای جوابیه وی نوشته است که به نقل از سایت ایشان در ادامه ملاحضه می کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی مطهری
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

در صورتیکه دعوت مردم به راهپیمائی اعتراضی مورد تایید جنابعالی نمی‌باشد، مرقومه خطاب به کسانیست که از آن راهپیمایی دفاع می‌کنند، پس ماهیت نامه به قوت خود باقیست.

اینکه در مسائل اجتماعی و حقوق کلی مردم جای گذشت نیست درست است، ولي برفرض صحت ادعا، تقيه، رساندن مردم به حقوق اجتماعی از راهی غیر از مواجهه صریح است، برای حفظ یکپارچگی و وحدت.

برخی از اساتید دانشگاه نیز نامه نوشته اند و راهپیمائی ۸۸ را از نوع راهپیمایی های ۴۲ تا ۵۷ هماهنگ با عقل اجتماعی دانسته‌اند و با کلامی زیبا اظهار شگفتی کرده‌اند که چرا در رعایت عقل اجتماعی در مورد فوق اظهار تردید کرده‌ام.

اگر نیت راهپیمایی کنندگان سال سال ۸۸ عینا همان نیت تظاهرات کنندگان سالهای ۴۲ تا ۵۷ است و اینجانب حرف خود را در مورد تردید در رعایت عقل اجتماعی پس بگیرم و در مقابل آنها هم بپذیرند که برای براندازی یک نظام اینکار را انجام داده‌اند، این چگونه دفاعیست؟!! که طرف را از غفلت بکارگیری عقل اجتماعی تبرئه کنیم و به نیت براندازی متهم نماییم!! به عزیزان بفرمایید این کلام زیبائی نیست!

اگر آن‌ها با علم به اين كه سرانجام، براندازي صورت مي‌گيرد، باز دعوت به راهپيمايي كرده‌اند، عقل اجتماعي مي‌گويد امور از دست آن‌ها هم خارج مي‌شد و آن‌چه در مصر اتفاق افتاد در كشور ما هم اتفاق مي‌افتاد. مقايسه دو نمونه از دست به دست شدن قدرت، يكي در خيابان‌هاي مصر و ديگري در انتخابات ۹۲، اين نتيجه را دست مي‌دهد كه ما بايد در حوادثي مثل فتنه‌ي سال ۸۸ براي حل همه مسائل از راه قانون استفاده كنيم و هر چه را كه به آن رويداد انجاميد - از هر طرف كه باشد- خلاء قانوني را لكه گيري كنيم نه اينكه از دعوت مردم به خيابان آمدن دفاع نمائيم. اين كه رقابت بين طرفداران اصل نظام به نوعي انجام شود كه از رفاقت دور و به عداوت نزديك شود تحت هر عنوان كه باشد حامل نوعي فتنه است و بزرگان هميشه از دوستان خواسته‌اند گفتار و كردار نفوذيان را به حساب طرف مقابل نگذارند و به عزيزان طرف مقابل هم توصيه كرده‌اند قبل از اين‌كه ديگران تذكر دهند، فاصله خود را با گفتار و كردار بي‌منطق آناني كه خود را به شما نزديك مي‌كنند حفظ نمايند. عقل اجتماعي دور شدن دو طيف را كه در قبول اصل نظام با هم اشتراك دارند به نفع دشمن مشترك و به ضرر اصل نظام مي‌داند و هرگونه رفتار و گفتار فاصله‌انگيز و نفرت‌زا را محكوم مي‌نمايد و از نوع فتنه مي‌داند.

و السلام علیکم و رحمه الله
محی الدین حائری شیرازی۱۴/محرم الحرام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین