کد خبر: ۲۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

رقابت کیهان و اطلاعات و ازدواج اجباری یک خبرنگار

محمد بلوری روزنامه نگار پیشکسوت در مراسم تجلیل از خودش و دوست مطبوعاتی قدیمی اش بهروز بهزادی، ماجرای رقابت کیهان و اطلاعات را در سال های نه چندان دور که به ازدواج اجباری یکی از خبرنگاران اطلاعات انجامید، بازگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، مراسم تجلیل از بهروز بهزادی و محمد بلوری دو تن از پیشکسوتان مطبوعات عصر امروز پنجشنبه 22 آبان در سالن شماره یک نشست های نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

در این مراسم الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد که سال ها با بهروز بهزادی به عنوان سردبیر در این روزنامه همکاری داشته است در سخنانی گفت: هیچ دوره ای از فعالیت های مطبوعاتی من شیرین تر و زیباتر از فعالیت در روزنامه اعتماد نبود. من 10 سال با اقای بهزادی به عنوان سردبیر همکاری داشتم و به جرات می گویم که به برکت وجود ایشان، اعتماد همچنان بالنده است و در بین رسانه ها می درخشد و البته پایه این اعتماد را آقای محمد بلوری گذاشت.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: وقتی اقای بهزادی در روزنامه است و من خیالم راحت راحت است چون از 46 سال سابقه فعالیت مفید او اطلاع کامل دارم. اعتماد، اعتماد نشد مگر با راهنمایی و مدیریت و تدابیر آقای بهزادی.

در این مراسم همچنین ابراهیمی از شاگردان بلوری و بهزادی در روزنامه ایران گفت: آقای بهزادی هیچ وقت دست ما را در کار نمی بستند و همواره اجازه اشتباه را به خبرنگاران جوان تر می دادند.

وی همچنین درخصوص محمد بلوری گفت: من از سال 73 شاگرد ایشان بودم. آقای بلوری در امور خیر مانند آزادسازی حدود 400 زندانی فعالیت می کرد.

در ادامه این مراسم بهروز بهزادی سردبیر روزنامه اعتماد و روزنامه نگار با سابقه در سخنانی گفت: من زمانی که کنکور دادم، در دو رشته حقوق قضایی و روزنامه نگاری قبول شدم هرچقدر خانواده ام، دوستان و آشنایان به من اصرار کردند که برو حقوق قضایی بخوان، چراکه آینده شغلی اش تضمین است ولی من گفتم مرغ یک پا دارد و من دوست دارم روزنامه نگار شوم و بنویسم، دوست ندارم بروم دادگاه.

وی با بیان خاطراتی از فعالیت های مطبوعاتی خود گفت: من زمانی که دانشجوی سال دوم بودم، روزنامه اطلاعات روزنامه نگار می خواست. من و دو نفر دیگر رفتیم و گزارش هایی تهیه کردیم و تعریف از خود نباشد بعدا بین دبیران سرویس روزنامه اطلاعات دعوا شد که این گزارش نویس را باید برای ما بفرستید. عاقبت هم زور سرویس حوادث هم چربید و منِ کارآموز، وارد سرویس حوادث شدم. 6 ماهی از کارآموزی ام نگذشته بود که گفتند آقای عباس مسعودی می خواهد شما را استخدام کند و بعد از آنکه استخدام شدم، من را گذاشتند سرپرست سرویس حوادث و این در حالی بود که آن زمان کسی را که 10،15 سال هم سابقه فعالیت داشت، در این مسئولیت نمی گذاشتند.

بهزادی ادامه داد: رقیب جدی من در روزنامه کیهان، محمد بلوری بود که آن زمان دبیر سرویس حوادث این روزنامه بود. من نه تنها قدرت رقابت با آن را نداشتم بلکه هر روز تا ساعت چهار بعدازظهر که روزنامه کیهان منتشر می شد تنها دغدغه ام این بود که بلوری در کیهان خبری داشته باشد که من نداشته باشم و خلاصه آقای بلوری در کیهان برای من یک بختک بود البته من با حیله های مختلف سعی می کردم از خبرنگارهای او خبرهایی که دارند بقاپم!

در این مراسم همچنین محمد بلوری از پیشکسوتان روزنامه کیهان و ایران گفت: پیش از آمدن آقای بهزادی به روزنامه اطلاعات، دوستی داشتیم که خیلی سابقه مطبوعاتی اش از هر دویمان بیشتر بود و ما با او هم رقابت داشتیم. خاطره ای که از آن روزها به یاد می آورم این است که کسی بود به نام هدایت که شربتی برای معالجه سرطان درست کرده بود و ما این خبر را در روزنامه کیهان کار کردیم و آنقدر روی آن مانور دادیم که آخرش وزارت بهداری آن زمان مجبور شد بخشی از بیمارستان لقمان الدوله را به این فرد اختصاص دهد و اعلام کرد که او در اینجا کار می کند و خبرنگاران اجازه ورود به این بخش را ندارند.

وی افزود: اما من با یک دختری که آنجا کار می کرد، ارتباط گرفتم و او اطلاعات مربوط به کار این فرد (هدایت) را به من می داد. بعد از مدتی که گذشت دیدم که روزنامه اطلاعات دارد روی دست ما می زند و اخباری از این فرد منتشر می کند. بعدا متوجه شدم که یکی از خبرنگاران آنها با یک زن 45 ساله که در این بخش از بیمارستان لقمان کار می کرد، ازدواج کرده است و از طریق او اخبار را می گرفت و در اطلاعات منتشر می کرد اما بعد از مدتی کار به جاهای باریک هم کشید و زن این خبرنگار درخواست طلاق کرد و گفت می خواهم مهریه ام را بگذارم اجرا و همین کار را هم کرد و آن خبرنگار راهی زندان شد! البته ما پول گذاشتیم روی هم و او را از زندان بیرون آوردیم. این را گفتم که بگویم که رقابت خبری آن زمان چقدر شدید بود.

در پایان مراسم تجلیل از بهروز بهزادی و محمد بلوری که به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برپا شده بود، با اهدای لوح تقدیری از سوی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، از این دو روزنامه نگار پیشکسوت تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین