کد خبر: ۲۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۷

دیپلماسی گسترش صلح و عدالت در جهان

آفتاب‌‌نیوز :  دكتر سعيد جليلي در دیدار با آنيتا اوتست، معاون وزارت نفت نروژ با اشاره به تصويب برنامه چشم انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله توسعه كشور افزود: با توجه به اين برنامه‌ها، دولت بر سه محور ايجاد اشتغال، گسترش رفاه و توزيع عادلانه ثروت، تاكيد دارد و در اين راستا جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي به ويژه در بخش نفت و گاز اهميت دارد.

جليلی ادامه داد: با توجه به اهميت انرژي در ايران و سرمايه‌گذاري در آن به عنوان زيربناي توسعه پايدار، ما ضمن استقبال از گسترش همكاري‌ها و انتقال فن‌آوري از سوي شركت‌هاي نروژي، دوست داريم با برطرف سازي موانع پيشرفت كار، همكاري‌ها را در زمينه‌هاي ديگر نيز گسترش بدهيم.

وي در انتها آمادگي ايران را براي اجراي كامل تفاهم‌نامه نفت و گاز بين دو كشور اعلام كرد.

اوتست نيز در اين ملاقات ضمن تاكيد بر اهميت همكاري با ايران، از گسترش همكاري‌ها استقبال كرد و با يادآوري سفرش در گذشته به تهران و اصفهان و مهم خواندن صحبت‌هاي جليلي مبني بر گسترش سرمايه‌گذاري‌ها و انتقال فن‌آوري، خواستار تداوم گفتگوها در زمينه‌هاي مختلف از جمله مبارزه با فساد و حفظ حقوق بشر، شد.

وي حضور هيات‌ ايراني در نمايشگاه و همايش دو سالانه "درياهاي فراساحل شمال" (ONS) را در سال آينده خواستار شد و گفت: هيات بلند پايه نروژ نيز در اوايل دسامبر براي حضور در همايش نفت به ايران سفر خواهد كرد.

اوتست بر رضايت شركت‌هاي استات اويل، هيدرو و آكر نسبت به فعاليت در ايران تاكيد كرد.

وي اجراي كامل تفاهم‌نامه نفت و گاز را گامي اساسي در گسترش همكاري‌ها دانست و از همكاري‌هاي صميمانه دكتر نژاد، حسينيان معاون وزارت نفت در گسترش همكاري‌ها قدرداني نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین