کد خبر: ۲۷۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

زورگیرانی که با قمه و شمشیر سراغ مغازه دارها می رفتند دستگیر شدند

اعضای گروه سرقت با در دست داشتن شمشیر و قمه به مغازه‌ها حمله می‌کردند تا زورگیری‌های خود را در تاریکی شب عملی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وقتی کارآگاهان در جریان سرقت‌های مشابه از مغازه‌های سوپرمارکت سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق غرب و شمال‌غرب، قرار گرفتند دستگیری متهمان کلید خورد.

به گزارش روزنامه شهروند، بررسی‌های پرونده‌های مشابه نشان می‌داد، مردان زورگیر در ساعت‌های پایانی شب با در دست داشتن شمشیر و قمه سناریوی سرقت از مغازه‌ها را به مرحله اجرا درمی‌آوردند و پس از انجام سرقت با انواع خودروهای سواری زانتیا، پژو پارس، پژو ٤٠٥ و پیکان از محل متواری می‌شدند.

یکی از مالباختگان که با مراجعه به کلانتری ١٤٠ باغ فیض اقدام به طرح شکایت اولیه کرده بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٢ داخل سوپرمارکت بودم که دو پسر جوان با قمه وارد سوپرمارکت شدند و با تهدید به زدن اقدام به سرقت یک‌میلیون تومان پول داخل مغازه کردند. این مردان پس از سرقت با یک خودرو ٤٠٥ سبزرنگ که منتظر آنها بود از محل متواری شدند.»  با شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت و بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی سه مجرم سابقه‌دار به نام‌های شهرام ٢٠ساله، علی ٣٨ساله و مهدی ٣٠ساله شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، قاچاق موادمخدر و مشروبات الکلی دستگیر شده بودند.

با شناسایی هویت سه متهم و تأیید تصاویر به‌دست‌آمده از آنها توسط مالباختگان، دستگیری آنها در دستورکار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. هر سه متهم در مخفیگاه‌هایشان در اسلامشهر، کرج و حکیمیه تهرانپارس دستگیر شدند.

شهرام، علی و مهدی به زورگیری از مغازه‌های سوپرمارکت سطح شهر تهران به‌ویژه در شمال، شمال‌غرب و غرب تهران اعتراف کردند و سه عضو دیگر گروه به نام‌های میثم، اشکان و سیاوش را نیز معرفی کردند.

با معرفی سه عضو دیگر گروه از سوی همدستانشان، مخفیگاه این سه نفر نیز در کرج و اسلامشهر شناسایی شد و هر سه نفر آنها نیز توسط کارآگاهان دستگیر شدند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند و با داشتن اطلاعات کامل از یکدیگر اقدام به تشکیل یک گروه سرقت  کرده‌اند.

با توجه به دلایل و شواهد به‌دست‌آمده از متهمان بازپرس پرونده از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند خواست تا جهت شناسایی این گروه از سارقان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین