کد خبر: ۲۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

«گوگل» دل را به دریا می‌زند

گوگل ظاهرا قصد دارد دل را به دریا بزند و گام به آب‌های ناشناخته بگذارد تا با صیدغیرقانونی آبزیان مقابله کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بر همین اساس شرکت گوگل در گزارش جدیدی از ابزار جدید خود پرده برداشت. این ابزار جدید در استرالیا و با هدف ردیابی صید غیرقانونی در آبهای این منطقه و کمک به حفاظت از حیات آبی ارزشمندِ آن، به کار گرفته می‌شود. این ابزار جدید گوگل که هنوز نامی روی آن گذاشته نشده با کمک داده‌های ماهواره‌های می‌تواند به صورت زنده هزاران قایق و کشتی را ردیابی کرده و عاملان صید غیرمجاز را شناسایی کند.

«جان آموس»، رئیس و موسس موسسه سنجش و پایش محیط زیست «اسکای تروث» می‌گوید: بسیاری از اتفاقاتی که در دریاهای آزاد می‌افتد از چشم ما پنهان است که این مسئله مانع بزرگی در راه آگاهی اقدامات غیرمجاز در اقیانوس‌ها است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، «اسکای تروث» و گروه طرفدار محیط زیست «اوشیانا» با حمایت کمپانی گوگل، با ساماندهی دوباره سیستم موقعیت یاب اتوماتیک (AIS) که اطلاعات مکانی جی پی اس کشتی‌ها را دریافت می‌کند تا حرکت آنها را ردیابی کند، این سیستم جدید را ارائه کردند. با استفاده از این سیستم تاکنون حدود 3000 کشتی ماهیگیری ردیابی شده‌اند.

آموس افزود: اطلاعات ماهواره‌ای به ما کمک می‌کند تا فعالیت‌های انسان در اقیانوس‌ها را شفاف تر از گذشته ردیابی کنیم.

بنا بر اعلام کمیسیون جهانی اقیانوس‌ها،‌ صید بی رویه در آبهای آزاد، 90 درصد از ذخایر ماهی‌ها شامل ماهی‌های تن و اره ماهی را نابود کرده است. علاوه بر این به دلیل اینکه این آب ها خارج از آب های محدود‌ به قلمرو آبی کشورهاست، حفاظت از گونه‌های آبزی که در آبهای آزاد زندگی می‌کنند کاری دشوار است.

ابزار جدید نه تنها به حفظ جمعیت ماهیها کمک می‌کند بلکه می‌تواند به حفظ اقتصاد جهانی نیز کمک کند. بنابر اعلام کمیسیون جهانی اقیانوس‌ها، بازار صید غیرقانونی سالانه بیش از 23 میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش مالی دارد. این ابزار در خلال اجلاس جهانی پارکها که روز جمعه گذشته در سیدنی برگزار شد، رونمایی شد و در سال 2015 میلادی به صورت عمومی در دسترس خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین