کد خبر: ۲۷۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

پیامک‌های تبلیغاتی متوقف می‌شوند؟

قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پیشنهادات مطرح در پیوست فرهنگی نسل سوم موبایل گفت: یکی از محورهای این پیوست، اختصاص ۵ درصد درآمد اپراتورها به کار فرهنگی بوده که ما به این بخش اعتراض داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: لطف الله سبوحی با تاکید بر لزوم دریافت خدمات با کیفیت و با تعرفه مناسب از سوی مردم و با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زیادی با جایگاه مطلوبی که باید به آن برسیم داریم اظهار داشت: معمولا قیمتگذاری براساس هزینه اپراتورها صورت می‌گیرد و لازم است در این میان به این نکته توجه داشته باشیم که باید قیمتی برای خدمات تعیین شود که برای مردم قابل پرداخت بوده و در عین حال منجر به جذب سرمایه برای اپراتور شود و به گونه‌ای نباشد که فرد انگیزه و حضور در سرمایه‌گذاری این بخش را نداشته باشد. 
 
وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی برعدم رسیدگی اپراتورهای خصوصی به بخش‌های محروم و روستاها گفت: نمی توان توقع داشت که اپراتورها مانند زمانی که در دست دولت بودند در بخش‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد، سرمایه‌گذاری کنند حتی در پروانه اپراتورها گفته شده که بخش‌های کمتر توسعه یافته از تکالیف دولت است؛ براین اساس سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات مخابراتی اجباری USO سرمایه‌گذاری شد که طبیعتا اگر در قالب قانون بودجه رقم‌های مناسبی برای این بخش در نظر گرفته شود می توان نقاط روستایی را به طور کامل توسعه داد. 
 
قائم مقام رگولاتوری افزود: گاهی از تعرفه‌های بالای موبایل گلایه می‌شود و این طور عنوان می‌شود که اگر ما ۳۰ درصد درآمد را از اپراتورها نگیریم، تعرفه‌ها پایین‌تر می آید اما در این میان باید این نکته را مورد توجه قرار داد آیا تمام مردم از ارتباطات به یک اندازه استفاده می‌کنند؟ ما این ارقام را دریافت می کنیم و از سوی دیگر آن‌ها را در توسعه زیرساخت‌های عقب مانده به کار می‌گیریم. 
 
وی به تعرفه‌های مصوب اینترنت موبایل اشاره و اظهار کرد:‌ پیش از این تعرفه مصوبی که برای GPRS وجود داشت، ۱۴.۸ ریال تعیین شده بود که رقم بسیار بالایی است و در شرایط فعلی پرداخت آن اصلا پذیرفته نیست اما زمانی که بحث ارائه خدمات نسل‌های جدید صورت گرفت لازم بود تعرفه مناسبی پیشنهاد شود، براین اساس پیشنهاد اولیه ۲.۵ ریال برای هر کیلوبایت اینترنت موبایل مطرح شد که البته در جلسه آینده کمیسیون تنظیم مقررات کماکان این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تعرفه‌های جدید اعلام می‌شود. 
 
سبوحی عنوان کرد: نکته دیگر آن که در حال حاضر حجم اطلاعاتی که از طریق اینترنت موبایل جابه‌جا می‌شود، نرخ صعودی دارد و به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی موبایلی حجم بالای اطلاعات را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع موجب می‌شود سود اپراتورها کاهش پیدا کند اکنون این نگرانی در کل دنیا وجود دارد و لازم است که شرکت‌ها مراقب توسعه آینده خود باشند. 
 
وی که در برنامه تلویزیونی مناظره سخن می گفت با اشاره به پیشنهادات مطرح در پیوست فرهنگی نسل سوم موبایل که هنوز به تصویب نرسیده است، گفت: یکی از محورهای پیشنهادی در این پیوست این است که باید ۵ درصد درآمد اپراتورهای موبایل به کار فرهنگی اختصاص یابد که ما به عنوان وزارت ارتباطات به این بخش اعتراض داریم. 
 
سبوحی درباره مزاحمت‌های مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی نیز اظهار کرد: براساس تلاش‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که بدون قطع پیامک‌های ضروری مانند پیامک‌ بانک‌ها، امکانی فراهم شود تا ارسال این پیامک‌ها متوقف شود. 
 
نماینده رگولاتوری در پاسخ به انتقاد از تعجیل وزارت ارتباطات برای گذر اپراتورها به نسل‌های بالاتر ارتباطی توضیح داد: این مسائل مورد توجه ما بوده و هنوز اپراتور اول پروانه رسمی ورود به این عرصه را دریافت نکرده است که این مساله نشانگر آن است که تعجیلی دراین حوزه صورت نگرفته است 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین