کد خبر: ۲۷۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

اختلاف بارش‌ها در کشور 212 برابر شد/ 3 استان کم بارش کدامند؟

وزارت نیرو اعلام کرد: استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان از ابتدای مهرماه امسال کم بارش ترین استان های کشور بوده اند. اختلاف بارش ها نیز به حدی است که در گیلان 424 میلیمتر و در سیستان و بلوچستان تنها 2 میلمتر بارش ثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، استان‌ هاي گيلان و سیستان و بلوچستان به‌ ترتیب پُربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌ هاي كشور گزارش شده‌اند.

بر پایه این گزارش، هرمزگان با 3 ميليمتر و کرمان با 5 ميليمتر بارندگی از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، دیگر استان‌های كم‌بارش كشور گزارش شده‌اند. از سویی، استان گيلان با 424 ميليمتر بارش از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، عنوان پُربارش‌ترين استان كشور را به‌ خود اختصاص داده است.

بارش استان گيلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 77 درصد و در مقایسه با دوره درازمدت 91 درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتداي سال آبي جاري تاكنون استان مازندران با 232 ميليمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان‌های پُربارش کشور قرار گرفته است. میزان بارش استان ماندران در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 56 درصد افزايش و در قياس با دوره درازمدت 72 درصد افزایش نشان مي‌دهد.

براساس این گزارش، سیستان و بلوچستان كم‌بارش‌ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده و حجم بارش‌های این استان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، فقط دو ميليمتر بوده است.

بارش استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، دو برابر شده است اما در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 60 درصد كاهش نشان می‌دهد.

میزان بارش استان هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بدون تغییر بوده، اما در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 25 درصد کاهش یافته است.

براساس اين گزارش، میزان بارش استان کرمان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته و همچنین دوره درازمدت 42 ساله 25 درصد افزايش نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین