کد خبر: ۲۷۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

هادی خامنه‌ای: رسانه‌ها هوشیار باشند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام معتقد است که رسانه‌ها باید هوشیار باشند تا برخی خبرسازی‌ها باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن اخبار اصلی نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مباحث اصلی که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند، اظهار کرد: این یک کار کاملا تخصصی است و باید در پایگاه‌های خبری هر روز درباره این مساله فکر شود، ضرورت‌ها را بسنجند و مهم‌ترین اخبار را بدانند. بعضی اوقات خبرهایی مطرح می‌شود تا خبرهای اصلی تحت‌الشعاع قرار گیرد و رسانه‌ها در این زمینه باید هوشیار باشند تا برخی خبرسازی‌ها باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن اخبار اصلی نشود. این مساله‌ای است که مسئولان رسانه باید هوشیارانه آن را تشخیص دهند.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها اساس و پایه هستند و نقش اصلی و تعیین‌کننده دارند، افزود: قطع نظر از نوع نگاه رسانه‌ها نقش آنها بستگی به میزان فعالیت‌شان دارد. رسانه‌ها در جریان‌سازی، شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش اساسی دارند. تقریبا می‌توان گفت موضوعی وجود ندارد که رسانه‌ها در آن نقشی نداشته باشند.

خامنه‌ای درباره الزاماتی که رسانه‌ها باید رعایت کنند، گفت: رسانه‌ها باید هدف داشته باشند. یک کار بی‌هدف و اطلاع‌رسانی صرف به کارهای هرز منتهی می‌شود. اگر هدف خاصی وجود نداشته باشد کار رسانه‌ها روزمره خواهد شد که ابتکار عملی در آن وجود نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: رسانه‌ها باید طوری عمل کنند تا در مردم به خاطر استفاده از خبرها تحول و تغییراتی روی دهد و جامعه رو به پیشرفت حرکت کند. رسانه‌های دنیا هدفمند هستند، منتها جهت‌گیریشان درست مقابل ماست. آنها در مقابله با انقلاب ما کار خبری می‌کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پایان اظهار کرد: هدفمندی رسانه‌های ما باید مشخص و روشن باشد چون اگر روشن نباشد ممکن است از رسانه‌های بیگانه تقلید کنیم و فکر کنیم که کار حرفه‌ای انجام می‌دهیم در حالیکه آنها حساب شده و دقیق عمل می‌کنند و با اهداف‌شان روش خود را انتخاب می‌کنند. ما هم باید بر اساس اهداف خودمان روش‌مان را تعیین کنیم و ریزه‌کاری‌های نحوه اطلاع‌رسانی و محتوا را بدانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین