کد خبر: ۲۷۱۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

توصیه‌های «آیت‌الله مکارم‌» به بسیجی‌ها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «وحشت غربی‌ها از وجود 20 میلیون بسیجی است» گفت: هنوز از این ظرفیت به طور کامل استفاد نشده است و باید بیش از آن استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید در دیدار با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولین سپاه استان قم ضمن تسلیت ایام عزاداری شهدای کربلا و تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک مسئله بسیار مهم است و حادثه مبارکی در انقلاب بود.

مکارم‌شیرازی بیان کرد: بسیج در عمل نشان داد که اگر نبود، بسیاری از مسائل باقی می‌ماند و جای خالی آن احساس می‌شد و با توجه به آثار و برکات آن باید این تشکیلات مبارک پا برجا بماند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با بیان این‌که «وحشت غربی‌ها از وجود 20 میلیون بسیجی است» گفت: مسئله بسیج از مسائل رزمی هم فراتر رفته و در بخش‌های مختلف اجتماعی، تربیتی، هنری و .... حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به 3 ویژگی مهم بسیج بیان کرد: جوانی، اخلاص و انگیزه 3 ویژگی مهم بسیج است که نیروهای آماده و سرمایه‌های پر قیمتی را به وجود آورده است.

مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «ما از برکات اسلام چنین سرمایه‌ای را در اختیار داریم و باید از آن استفاده کنیم» گفت: هنوز از این ظرفیت به طور کامل استفاد نشده است و باید بیش از آن استفاده شود و در دنیا اگر یک دهم این نیرو را داشتند مطمئنا بیشتر استفاده می‌کردند.

وی افزود: عده‌ای تاریخ بسیج را به زمان پیامبر(ص) بر می‌گردانند ولکن از آیات قرآن کریم استفاده می‌شود که قبل از اسلام نیز پیامبران از بسیج نیز استفاده می‌کردند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در زمان حضرت نوح(ع) نیز جوانان تهی دست دور حضرت را فرا گرفتند و اصحاب کهف نیز بسیجیانی بودند که علیه ظلم قیام کردند.

وی افزود: تکیه پیامبران(ع) بر همین نیروی جوان مخلص بوده است که ما امروز آن را بسیج می‌نامیم، ان‌شاءالله این برنامه تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه پیدا کند.

مکارم‌شیرازی بیان کرد: 313 نفر از اصحاب امام زمان(عج) از فرماندهان حضرت هستند وگرنه دنیا را با این تعداد نمی‌توان گرفت و یاران حضرت عمدتا بسیجیان خواهند بود.

وی با بیان این‌که «مسائل آموزشی نباید در بسیج فراموش شود» ادامه داد: بسیجیان باید از نظر رزمی همواره آماده باشند و خود را در میدان رزم ببینند.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «آموزش عقیدتی در نیروهای بسیجی بسیار مهم است» گفت: یکی از جاهایی که دشمنان تلاش دارند تا به بسیج آسیب برسانند همین جا است و باید در زمینه‌های عقیدتی روی بسیجیان کار کرد تا از این نظر نیز بسیج شوند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: برنامه‌های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های اصلی بسیج است و باید با آموزش‌های صحیح بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم.

مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «هر جمعیتی ممکن است دچار آسیب شود» گفت: باید در بسیج گروهی باشد تا آسیب‌ها را شناسایی کند و نگذارد این جمعیت دچار آسیب شوند.

وی گفت: لازم است به چشم انتقاد نیز به بسیج نگاه کرد تا آسیب‌های آن را بشناسیم و آن را درمان کنیم و نگذاریم که آسیب‌های آن بیشتر شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: البته درصدی از این مشکلات طبیعی است و اگر از این درصد بالاتر رود تبدیل به آسیب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «باید نفوذی‌ها و افرادی که روح بسیجی ندارند را کنار بگذاریم» اظهار کرد: اگر عیوبی در بسیج پیدا شود ضررش بیش از این است و اثرات بسیار بدی خواهد داشت.

مکارم شیرازی با بیان این‌که «حضور بسیج در مساجد پر برکت است و البته باید بدون مشکل باشد» گفت: باید مراقب باشید که در مساجد اختلافی بین امام جماعت و بسیحیان به وجود نیاید و اگر پیدا شود به سرعت اصلاح شود و یک رابطه پدر و فرزندی میان آنها وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین