کد خبر: ۲۷۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

تشکر معصومه ابتکار از وزیر ارشاد برای ایجاد فضای سالم برای نوشتن

معصومه ابتکار در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست با تشکر از دکتر جنتی که فضایی سالم برای نوشتن همچنین امنیت به وجود اوردند تا نویسنده ها در چارچوب قانون حرف های خود را بزنند و به نگرش و نگارش بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ابتکار گفت: در اين مسير راه سختي را پيش رو داريم براي اهل تفكر و اهل فرهنگ كه با اعتقاد روشنگري و اعتقاد به كار بايد اين راه را هموار كنند. در كشور ما همواره مشعل هنر فرهنگ و ادب روشن بوده است و تشكر ميكنيم از وزارت ارشاد كه اين راه را هموار كرده است. اميدواريم اين راه استمرار پيدا كرده و با هم شاهد رشد و اعتلاي فرهنگ ايران باشيم مانند نمايشگاه مطبوعات امسال كه با شعار ازادي مسوولانه بود ما هم هم ازادي و هم مسووليت را در نظر بگيريم.

وی همچنین گفت:در جامعه اي كه فضاي نقد را فراهم نكنيم نمي توانيم منتظر رشدو تعالي نيز باشيم در روزگاري كه مشكلات روز به روز بيشتر ميشود و آسيب هايي در زمينه محيط زيست داريم كه بخشي از ان به فرهنگ بر ميگردد درحالي كه فرهنگ و شيوه زندگي ايرانيان و جوانان امروز ما سازگاري كمي با محيط زيست دارد..پرداختن به مقوله كتاب همواره الهام بخش و تحول افرين بوده است و بسياري بوده اند كه از خواندن يك كتاب دچار تحولات ذهني شده اند.

ابتکار گفت: کتاب مخاطب خودش را پيدا مي كند و آثار خود را نيز مي گذارد اگرچه برخي از كتاب ها اثر جاودانه در فرهنگ و تمدن ما دارند كه كتاب مي تواند براي ايجاد انگيزه موثر باشد. ما بايد به كودكان و خلاقيت ها و حس ايده پردازي انها توجه كنيم زيرا يكي از مايه هاي مهم رشدو تعالي فكري و ارتقاي سطح هوش و تفكر جامعه است. با توجه به اينكه گفته مي شود ارتباطات امروزه نقش كتاب را كمرنگ كرده اند اما بسياري از افراد هنوز كتاب را به چيزهاي ديگر ترجيح مي دهند.. ما بايد كاري كنيم تا كتابخواني به صورت فراگير اجرا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین