کد خبر: ۲۷۱۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

استقبال کم‌نظیر آمریکایی‌ها از ثبت‌نام در قطار توریستی ایران

مارین شولتز شهروند آمریکایی اهل کانزاس و یکی از مسافران قطار عقاب طلایی دانوب در مصاحبه با ان بی سی در شهر اصفهان می گوید: ' وقتی به دوستان و خانواده ام اطلاع دادم می خواهم به ایران بروم آنها شوکه شدند. آنها فکر کردند من دیوانه شدم.'
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: توریست های آمریکایی ها 45 درصد از ظرفیت سفرهای آتی قطار توریستی ' عقاب طلایی دانوب اکسپرس' به مقصد ایران را رزرو کرده اند.

شبکه خبری 'ان بی سی' آمریکا با انتشار گزارشی از سفر اخیر قطار توریستی لوکس عقاب طلایی به ایران می نویسد از 109 مسافر اولین قطار توریستی که ماه گذشته وارد ایران شد، 26 نفر از توریست ها از آمریکا بودند.

ان بی سی در گفت و گو با 'ناتاشا بیکر ' مدیر فروش پروژه توریستی قطار طلایی به مقصد ایران با اشاره به این موضوع به نقل از او می نویسد:' ما مسافرانی از آمریکا می خواستیم، اما انتظار چنین استقبالی از آمریکایی ها را نداشتیم و سورپرایز شدیم.'

بلیت این قطار توریستی 2 هفته ای که از بوداپست مجارستان آغاز و با عبور از رومانی ، بلغارستان و ترکیه به ایران می رسد، برای شهروندان آمریکایی 40 هزار دلار است.

این مدیر فروش می گوید برای 7 قطار بعدی که برای سال آینده رزرو شده است، 45 درصد بلیت ها را توریست های آمریکایی خریده اند.

ان بی سی می نویسد طبق اعلام سازمان توریست جهانی سازمان ملل (UNTWO) آمار ورود توریست ها به ایران در سال 2013 در مقایسه با سال 2009 بیش از دو برابر شده است و از رقم 2.1 میلیون نفر در سال 2009 به بیش از 4.7 میلیوون نفر در سال 2013 رسیده است.

با این حال بر اساس این آمار ، رقم ورود شهروندان آمریکایی به ایران در طی سال های مورد بحث تغییر چندانی نداشته است و در سال های گذشته به طور میانگین سالانه تنها 1500 شهروند آمریکایی از ایران بازدید کرده اند.

بر اساس این گزارش سفر قطار لوکس دانوب به ایران در سال 2015 آمار ورود گردشگران آمریکایی به ایران را افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داد.

مارین شولتز شهروند آمریکایی اهل کانزاس و یکی از مسافران قطار عقاب طلایی دانوب در مصاحبه با ان بی سی در شهر اصفهان می گوید: ' وقتی به دوستان و خانواده ام اطلاع دادم می خواهم به ایران بروم آنها شوکه شدند. آنها فکر کردند من دیوانه شدم.'

با این حال این شهروند آمریکایی که از تجربه سفر به ایران راضی است می گوید: 'هیچ دلیلی ندارد که به ایران سفر نکنیم. اجازه ندهید تصورات کلیشه ای (درباره ایران)شما را از سفر به این کشور بازدارد.'

جوزف چیونز یکی دیگر از شهروندان آمریکایی نیز که به همراه همسرش در قطار لوکس عقاب طلایی به ایران سفر کرده است با اظهاراتی مشابه می گوید:' پیش از آمدن به ایران ای میلی هشدار آمیز از یکی از همکارانم دریافت کردم که نوشته بود، شما تصمیم گرفته اید به خطرناک ترین کشور دنیا بروید.'

به گزارش عصر ایران، او می افزاید:' خب ما آمدیم و با خطری مواجه نشدیم. درست است که تفاوت های فرهنگی بین دو کشور وجود دارد از جمله اینکه نظارت های مذهبی روی شهروندان زیاد است و زنان باید حجاب داشته باشند، اما نقطه مشترک ایران و آمریکا این است که هر دو کشور مردمانی مهربان دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین