کد خبر: ۲۷۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

هدیه خدابه کودکی که میلگرد در سرش فرورفته بود

‌پس از آن که کودک 9 ساله‌ای در اثر افتادن از وسایل بازی در پارک، دچار فرو رفتن میلگرد در ناحیه پس سر شد و با حال بسیار وخیم به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهیدرجایی انتقال یافت و با انجام موفقیت آمیز عمل جراحی، از مرگ نجات پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا ، منطقه قزوین، پس از آن که کودک 9 ساله‌ای در اثر افتادن از وسایل بازی در پارک، دچار فرو رفتن میلگرد در ناحیه پس سر شد و با حال بسیار وخیم به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی انتقال یافت، تیم پزشکی به سرپرستی علیرضا شیخی، جراح و متخصص مغز و اعصاب با انجام موفقیت آمیز عمل جراحی، از مرگ نجات یافت.

شیخی با بیان اینکه حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است، افزود: در این حادثه که میله‌ای به طول پنج سانتی‌متر در سر کودک فرو رفته بود، جدای از تلاش تیم پزشکی، لطف الهی بود که بیمار زنده ماند.

‌به گفته وی، در صورتی که افراد حاضر در صحنه، نسبت به خارج کردن جسم از سر کودک اقدام نمی‌کردند، خطر و عوارض بسیار کمتری بیمار را تهدید می‌کرد.

شیخی از مردم خواست در صورت مواجه شدن با این گونه حوادث، اشخاص نجات دهنده، بدون حرکت دادن بیمار، جسم خارجی فرو رفته در بدن مصدوم را به هیچ عنوان خارج نکنند و موضوع را به سرعت به مراکز امدادرسان، مانند اورژانس یا آتش نشانی‌ اطلاع دهند.

این جراح یادآور شد: اقدام به خارج کردن جسم وارد شده به بدن مصدوم، جان او را در معرض خطر مرگ یا صدمات شدید‌ قرار خواهد داد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین