کد خبر: ۲۷۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
در جلسه ای به ریاست دکتر روحانی؛

وضعیت حمل و نقل جاده ای در هیات وزیران بررسی شد

بهبود فرسودگی ناوگان و فعال سازی کریدورهای اصلی جدید تهران- ایرنا- پیشنهاد کمیسیون اجتماعی دولت در خصوص لایحه' اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ، در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی دولت در خصوص لایحه' اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث به هیات وزیران ارائه شد.

این قانون در سال 1387 به مدت 5 سال به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یکبار در سال 1392 اجرای آزمایش آن تا پایان سال تمدید شد.

با توجه به تجربیات حاصل از دوره آزمایشی و با بررسی تجربیات بین المللی و برگزاری جلسات کارشناسی، متن جدیدی تهیه و در کمیسیون امور اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

در ادامه جلسه، گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت حمل و نقل جاده ای به هیات وزیران ارائه شد و در این گزارش وضعیت زیر ساخت جاده ای کشور مبتنی بر مطالعات طرح جامع حمل و نقل، میزان تراکم محورهای با سطوح خدمت در حد ظرفیت و بالاتر از ظرفیت، وضعیت رویه راه های شریانی و غیر شریانی، نگهداری زیر ساخت ها، وضعیت ایمنی در حمل و نقل جاده ای و توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند و میزان فرسودگی ناوگان حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیات وزیران با تاکید بر لزوم نگهداری بهینه از راه ها، بهبود فرسودگی ناوگان و فعال سازی کریدورهای اصلی جدید، بررسی پیشنهادهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع داد .

در ادامه جلسه هیات دولت تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب رسید و بر این اساس با تصویب دولت، مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستایی، عشایری و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفت.

همچنین مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار به نسبت مساوی برای کمک به تکمیل تصفیه خانه مدول دوم زنجان از طرح آبرسانی به شهر زنجان، پروژه های تامین و انتقال آب زراعی و لایروبی قنوات، پیشگیری از آلودگی سد تهم از فاضلاب روستاهای اطراف سد تهم و مقابله با حوادث غیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادث در استان زنجان اختصاص یافت.

همچنین با تصویب هیات وزیران، ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان آور شرکت ذغال سنگ البرز غربی که با اتمام دوره پرداخت مقرری یاد شده بازنشسته می شوند، به عنوان سوابق بیمه ای مشاغل سخت و زیان آور تلقی و در محاسبه سنوات خدمت برای صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد محسوب می شود.

همچنین مبنای محاسبه بازنشستگی کارگران شاغل در شرکت یاد شده پس از اتمام دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری، آخرین دستمزد طبق لیست ارسالی زمان اشتغال قبل از بیکاری خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین