کد خبر: ۲۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۰

اختلافات داخلی انگلیس بر سر توسعه صنایع هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : تونی بلر، نخست وزیر انگلیس، در حالی که آماده می شود، ساخت راکتور هسته ای جدیدی را آغاز کند، اعلام کرد: دولت انگلیس باید تصمیمات مربوط به انرژی هسته ای و سرمایه گذاری بر آن را با دقت بیشتری اتخاذ کند.


دولت انگلیس تصمیم گرفته است صنعت انرژی هسته ای را توسعه و گسترش دهد اما این در حالی است که بسیاری از فعالان محیط زیست و همچنین گروههای مبارزه با گسترش سلاح های کشتار جمعی با این موضوع مخالفت دارند.

نخست وزیر انگلیس مدعی است انرژی هسته ای که در انگلیس از آن نام برده می شود، انرژی هسته ای خطرناک نیست و فقط به منظور پاسخگویی به نیاز روزافزودن به انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

تونی بلر شب گذشته با حضور در پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه قصد دارد در یک بازبینی عمومی منابع انرژی هسته ای انگلیس، آنها را افزایش دهد، اظهار داشت: برای مثال تغییراتی که در آب و هوا در حال رویداد است، مسئله ای است که ثابت می کند ما باید انرژی هسته ای خود را گسترش دهیم و در غیر این صورت به زودی نخواهیم توانست به نیازهای مردم پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: دولت هم اکنون توانسته است کنفدراسیون صنعت انگلیس را نیز متقاعد کند که لزوم توسعه انرژی هسته ای برای کشور وجود دارد.

بلر گفت: تصمیم گیری در زمینه مسائل مربوط به انرژی هسته ای می تواند تمام مسائل استراتژیک دولت را تحت تاثیر قرار دهد.

در این جلسه تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان انگلیس با تونی بلر مخالف بودند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین