کد خبر: ۲۷۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

توصیه حدود 9 میلیون دانش‌آموز به پدرها

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: همزمان با اعلام فراخوان پرسش مهر 14 در مجموع 8 میلیون و 500 هزار دانش آموز آثار خود را به این کنگره ارسال کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، اگر پدر شما رییس جمهور باشد چه اقدامی به او توصیه می کنید تا بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی بگستراند، سئوال پرسش مهر 14 رییس جمهوری خطاب به دانش آموزان بوده است.

«حمیدرضا کفاش» در کنگره ملی پرسش مهر 14 اظهارداشت: این دانش آموزان شامل سه میلیون نفر در دوره ابتدایی، یک میلیون و 700 هزار نفر در دوره متوسطه اول و سه میلیون و 800 هزار نفر در دوره متوسطه دوم بودند که آثار خود را ارسال کردند. 

وی ادامه داد: دانش آموزان و فرهنگیان در حوزه های رسانه و فضای مجازی، ادبی ـ پژوهشی، هنرهای آوایی، نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی آثار خود را در سطح مدارس استان ها به داوری گذاشتند که در نهایت برگزیدگان دوره متوسطه دوم شامل یک هزار و 870 نفر به جشنواره های کشوری اصفهان و نیشابور راه یافتند. 

وی تصریح کرد: در نهایت 220 نفر به عنوان برگزیده کشوری این کنگره انتخاب شدند که امروز در این مراسم از آنان تجلیل می شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فراخوان پرسش مهر با هدف جلب مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه در جامعه، افزایش حس مسوولیت پذیری، شناخت حفظ هویت ملی و دینی و تلاش برای رفع خشونت مبتنی بر عدالت و وحدت اجتماعی منتشر شد. 

کفاش یادآور شد: معلمان، مدیران، مربیان و خانواده و دانش آموزان به دنبال اعلام این فراخوان، نسبت به پرسش مهر رییس جمهوری حساس شدند و آموزش و پرورش نیز با استفاده از تمامی ظرفیت خود اطلاع رسانی را آغاز کرد. 

وی افزود: در این ارتباط 20 جلسه در حوزه ستادی و 744 جلسه در ستاد اجرایی در سطح مناطق و استان های کشور تشکیل و مسابقات از مرحله آموزشگاهی تا کشوری برگزار شد. 

کفاش خاطرنشان کرد: از مجموع آثار راه یافته به مرحله کشوری دو جلد کتاب منتشر شده است. 

کنگره ملی پرسش مهر 14 رییس جمهوری اکنون در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است و در ابتدای این مراسم پیام رییس جمهوری قرائت شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین