کد خبر: ۲۷۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
هشدار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس:

رای عدم‌اعتماد شکاف بین دولت و مجلس را زیاد می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درباره تعامل بین مجلس و دولت و ارتباط رییس قوه‌های مجریه و مقننه به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: به نظر من زمانی که کار پیچیده شود آقای لاریجانی و آقای روحانی خارج از بحث وظایف باید با هم گفت‌وگو کنند. مصلحت یک بحث است و حقوق و اختیار بحث دیگری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درباره فضایی که عدم رای اعتماد به دانش آشتیانی بین مجلس و دولت ایجاد می‌کند، به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: رای اعتماد و یا عدم اعتماد وزیر پیشنهادی بر روابط  و تعامل دولت و مجلس تاثیر خواهد گذاشت. از زمان استیضاح آقای فرجی‌دانا این تاثیرات شروع شده و شکاف خود را نشان داده و هر گزینه دیگری می‌تواند در عمیق‌شدن این شکاف تاثیرگذار باشد.

به گزارش آفتاب، در حالی که فردا جلسه رای اعتماد به وزیر علوم پیشنهادی دولت است، به گفته ناظران فضای مجلس گنگ و مبهم است. عده‌ای وضعیت را از روزهای ابتدایی معرفی دانش‌آشتیانی بهتر می‌دانند. همچنین جلسات برگزارشده بین فراکسیون‌ها و کمیسیو‌ن‌ها با دانش‌آشتیانی را مثبت عنوان می‌کنند. عده‌ای اما این زمان معرفی را کوتاه می‌دانند و معتقدند که وزیر علوم پیشنهادی نتوانسته نظر نمایندگان را جلب کند.
 
منصوری‌آرانی درباره رای اعتماد یا عدم رای اعتماد مجلس به دانش آشتیانی می‌گوید: از الان نمی‌توان این موضوع را برای فردا تشخیص داد. هر چیزی می‌تواند شرایط رای اعتماد را به سمت مثبت یا منفی تغییر دهد. باید دید که آقای دانش تا فردا چه اقداماتی انجام خواهد داد و چطور با نمایندگان ارتباط برقرار خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فضای مجلس بعد از هجمه‌های روز معرفی وزیر علوم به «آفتاب» می‌گوید: به نظر من وضعیت از روزهای ابتدایی بهتر شده است.

نماینده آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی درباره نظر شخصی خود درخصوص دانش آشتیانی عنوان می‌کند: گفت‌وگویی که با ایشان داشته‌ام و تا الان برداشتم نسبت به ایشان مثبت است.

او همچنین درباره جلساتی که وزیر علوم پیشنهادی با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف داشته و توضیحات لازم را به ابهامات نمایندگان داده می‌گوید: من در جلساتی که ایشان صحبت کرده‌اند حضور نداشتم، اما دوستانی که در این جلسات بوده‌اند و من با آنها صحبت کردم؛ اینگونه به نظر می‌آید که پاسخ‌های ایشان از موضوعات رفع ابهام کرده است.

این نماینده مجلس درباره تعامل بین مجلس و دولت و ارتباط رییس قوه‌های مجریه و مقننه به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: به نظر من زمانی که کار پیچیده شود آقای لاریجانی و آقای روحانی خارج از بحث وظایف باید با هم گفت‌وگو کنند. مصلحت یک بحث است و حقوق و اختیار بحث دیگری است.

منصوری آرانی تاکید می‌کند: به نظر من مصلحت در حال حاضر ایجاب می‌کند که نشستی بین آقای روحانی و آقای لاریجانی برقرار شود تا بسیاری از این مشکلات مرتفع شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به اختلافاتی که بین مجلس و دولت پیش آمده اشاره و توضیح می‌دهد: به نظر من در حال حاضر بین دولت و مجلس فضا، فضای خوبی نیست. فضا نباید به این شکل باشد و حتما باید در فصلی که وارد بحث بودجه می‌شویم، اختلافات موجود بین مجلس و دولت مرتفع شود.

این نماینده مجلس درباره رای اعتماد دانش آشتیانی و تاثیر آن بر روابط مجلس با دولت مطرح می‌کند: رای اعتماد و یا عدم اعتماد وزیر پیشنهادی بر روابط و تعامل دولت و مجلس تاثیر خواهد گذاشت. از زمان استیضاح آقای فرجی‌دانا این تاثیرات شروع شده و شکاف خود را نشان داده و هر گزینه دیگری می‌تواند در عمیق‌شدن این شکاف تاثیرگذار باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین