کد خبر: ۲۷۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹

زیبـاکلام: تندروها در هر دوره، بهانه‌ای برای حذف افراد می‌تراشند

یك تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاكید كرد: به نظر می‌رسد اصولگرایان تندرو رهبری اصولگرایان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برویم اصولگرایان میانه‌رو به تبعیت تندروها در می‌آیند و به نظرم لطمه بیشتر را اصولگرایان میانه رو می‌بینند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صادق زیباكلام  در خصوص عدم رای اعتماد مجلس به دانش آشتیانی گفت: فكر می‌كنم اگر آقای دانش آشتیانی رای می‌آورد جای تعجب داشت. وی با بیان اینكه معلوم بود دانش آشتیانی رای اعتماد لازم را بدست نمی‌آورد، اظهار داشت: صورت مسئله این است كه در برهه‌ برای كنار گذاشتن افراد ابزاری پیاده می‌شود یا بهانه ای می تراشند. مثلا در زمانی واژه لیبرال، در زمانی واژه سازشكار، در برهه‌ای دیگر غرب‌زده و در این اواخر هم واژه انحرافی و فتنه را درست كرده‌اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینكه برچسب رایج امروز "فتنه" است، تصریح كرد: هر كسی كه به فتنه متهم شود، رها شدن و نجاتش از این باتلاق بسیار سخت است و مطمئنا كنار گذاشته می‌شود. زیباكلام ادامه داد: این یك نگاه اقلیتی است كه حدود 4 میلیون رای دارد كه در برابرش 19 میلیون رای قرار دارد كه خواهان تغییر هستند اما اصولگرایان و تندروها چشمانشان را به این خواست مردم بسته‌اند. این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاكید بر اینكه بعد از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری شكافی میان اصولگرایان ایجاد شده است، خاطرنشان كرد: اصولگرایان میانه‌رو رهبری‌شان با افرادی نظیر آقای لاریجانی است و اصولگرایان تندرو را جبهه پایداری رهبری می‌كند و به نظر می‌رسد تندروها عملا بدنه مجلس را با خود هموار كرده‌اند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینكه شكست دانش آشتیانی در واقع شكست اصولگرایان میانه‌رو بود، ابراز داشت: به نظر می‌رسد اصولگرایان تندرو رهبری اصولگرایان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برویم اصولگرایان میانه‌رو به تبعیت تندروها در می‌آیند و به نظرم بیشترین لطمه را اصولگرایان میانه رو می‌بینند. این استاد دانشگاه تهران افزود: باید بگویم كه مخالفت اصولگرایان تندرو با دولت در مسئله وزارت علوم نیست و در مسائلی نظیر هسته‌ای، بودجه، طرح امر به معروف و نهی از منكر و... نیز این مخالفت‌ها را می‌توان دید و آنها كلیت دولت را نشانه گرفته‌اند. زیباكلام در پایان تاكید كرد: آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته سرمایه اصولگرایان را به هدر داد و تتمه سرمایه‌شان با رهبری تندروها از بین خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین