کد خبر: ۲۷۱۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

"ناو هواپیمابر هوایی" پروژه رویایی ارتش آمریکا

آژانس پژوهشی پنتاگون به‌دنبال طرحی بلندپروازانه‌ای برای تولید یک هواپیمای عظیم است که از آن به‌عنوان یک ناو هواپیمابر هوایی استفاده شده و حامل چندین هواپیما و پهپاد کوچک‌تر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس پژوهشی وابسته به پنتاگون موسوم به آژانس پروژه‌های دفاعی پیشرفته (دارپا) ماه جاری میلادی از صنایع تسلیحاتی آمریکا خواسته است طرحی برای آنکه یک هواپیمای باربری بزرگ بتواند پهپادهایی را از دل خود رها کند تا علیه دشمن دست به جاسوسی و حمله زده و سپس به این ناو هواپیمابر هوایی باز گردند، ارائه کند.

این طرح بلندپروازانه برگرفته از تصاویر تخیلی فیلم "انتقام‌جویان" و بازی کامپیوتری "استار کرافت" است. در حال حاضر آژانس دارپا هنوز به مرحله ساخت نمونه‌های آزمایشی نرسیده و صرفاً در حال پژوهش و بررسی امکان‌پذیری این طرح بر روی کاغذ است.

پیتر سینگر، نویسنده آمریکایی که آثاری درباره جنگ‌ مدرن و ربات‌ها نوشته گفت: در حال حاضر این طرح در مرحله بررسی ایده قرار دارد و هنوز به مرحله ساخت نمونه اولیه نرسیده است.

آژانس دارپا در یک طراحی مفهومی که درباره این هواپیمای بزرگ منتشر کرده، هواپیمایی باری را مشابه هواپیمای C-130 نشان داده که از دل آن یک ناوگان از پهپادها که شبیه به پهپادهای پردیتور و ریپر هستند بیرون آمده و پرواز می‌کنند.

دن پات، مدیر برنامه آژانس دارپا در بیانیه‌ای گفت: ما می‌خواهیم راه‌هایی پیدا کنیم تا هواپیماهای کوچک‌تر را مؤثرتر کنیم و یکی از ایده‌های جالب توجه به قادرساختن هواپیمای بزرگ موجود با دخل و تصرف کم است تا آن‌ها را تبدیل به ناوهای هواپیمابر هوایی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین