کد خبر: ۲۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

مسعود پزشكیان: رد صلاحیت گسترده جامعه را بدون نقد خواهد كرد

نكته دیگر این است كه نقدها مطرح شده بعضا منصفانه نیستند. یك زمان به نام نقد علمی فرد را تخریب می كنیم در حالی كه بررسی ما كارشناسانه نبوده است یا برای یك فرد مساله‌ای را بدون آنكه آن مساله در واقعیت وجود داشته باشد، درست می‌كنیم. این نوع برخورد كردن ها در جامعه باعث می شود تا شرایط پیشرفت و ارتقا وجود نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال كه یك سری از جریان های سیاسی بابت رفتار شورای نگهبان ابراز نگرانی كرده اند و شما فكر می كنید این ابراز نگرانی تا چه اندازه به حق است، تاكید كرد: اگر در انتخابات آینده رد صلاحیت گسترده ای صورت بگیرد نتیجه آن می‌شود كه جامعه ی بدون نقد خواهیم داشت. نتیجه جامعه‌ی بدون نقد این است كه مسئولان برای اصلاح رفتار، عملكرد و برنامه ها تلاش كنند.

مسعود پزشكیان درگفت و گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به تحرك برخی جریان های سیاسی حاضر در مجلس برای استیضاح یا طرح سوال از وزرای دولت، گفت: واقعیت این است كه ما در كشورمان با مشكلاتی رو به رو هستیم. این مشكلات در تمام وزرات‌خانه نیز وجود دارد و به همان شكل نیز در مجلس نیز اشكال وجود دارد. لذا هیچ كسی نیست بگوید من بدون اشكال هستم.

این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت اصلی این است كه در قدم اول نمایندگان باید قوانین درست به معنای واقعی را تنظیم و تصویب كنند. اگر نمایندگان قانون درست تنظیم كنند، شش ماه یا یك سال بعد به آن قانون تبصره‌ای اضافه نمی‌شود و تغییر پیدا نكرده و جهت‌گیری‌ها عوض نخواهند شد. چراكه حرف درست ماندگار است. حرف درست نیازمند تجربه، علم و شناخت جریان تجربه هاست. در چنین شرایطی امكان ندارد حرف درست را یك نفر و تمام زمینه ها مطرح كند.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با تاكید بر اینكه همه دوست دارند تا مشكلات را در دیگری ببینند و خود را مبری از اشكال بخوانند، افزود: از آنجایی كه در جامعه ی ما مشكل وجود دارد لذا خیلی راحت می توان همه را نقد كرد و زیر سوال برد. شاید حرفی كه زده می‌شود هم درست باشد چون آن مشكل در جامعه وجود دارد ولی سوال اصلی این است كه گیر اصلی مشكل مذكور كجاست كه به نظر من بخش عمده آن مربوط به مجلس می‌شود.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان تصریح كرد: اگر قرار است كسی زیر سوال برود باید اول از خودمان شروع كنیم. قوانین را طروی تنظیم و تصویب كنیم كه درست هستند و سپس بر این قوانین درست، نظارت درست داشته باشیم.

پزشكیان در پاسخ به این سوال كه ایا چنین مشكلی در مجلس دهم برطرف خواهد شد، اظهار كرد: رفع چنین اشكالی كار سختی است. چون در شكل گرفتن  مجلس شورای نگهبان، مردم به عنوان رای دهنده، مدیران اجرایی به عنوان ناظرین انتخابات دخالت دارند و همه این‌ها را در كنار یك نكته دیگر در نظر بگیریم كه آن ثروت، قدرت و نفوذ جناح های مختلف سیاسی است. علاوه بر این نیز رسانه ها در جریان انتخابات بی تاثیر نیستند. آنها هركه را بخواهند بزرگ  و یا بالعكس آن فرد را تخریب می كنند.

پزشكیان در پاسخ به این سوال كه یك سری از جریان های سیاسی بابت رفتار شورای نگهبان ابراز نگرانی كرده اند و شما فكر می كنید این ابراز نگرانی تا چه اندازه به حق است، تاكید كرد: اگر در انتخابات آینده رد صلاحیت گسترده ای صورت بگیرد نتیجه آن می‌شود كه جامعه ی بدون نقد خواهیم داشت. نتیجه جامعه‌ی بدون نقد این است كه مسئولان برای اصلاح رفتار، عملكرد و برنامه ها تلاش كنند.

وی ادامه داد: نكته دیگر این است كه نقدها مطرح شده بعضا منصفانه نیستند. یك زمان به نام نقد علمی فرد را تخریب می كنیم در حالی كه بررسی ما كارشناسانه نبوده است یا برای یك فرد مساله‌ای را بدون آنكه آن مساله در واقعیت وجود داشته باشد، درست می‌كنیم. این نوع برخورد كردن ها در جامعه باعث می شود تا شرایط پیشرفت و ارتقا وجود نداشته باشد.

پزشكیان در ضمن تاكید بر ضرورت رفع برچسب های سیاسی بر چهره ها و جریان‌ها، تصریح كرد: از لحاظ اعتقادی آن چیزی كه من می دانم یك ظلم است كه برای كسی حرفی یا نسبتی را مطرح كنیم كه واقعا صحت ندارد و خلاف واقع است. اینكه برای یك نفر عاشق امام حسین(ع) است، اما فضایی ایجاد كنیم و بگوییم ضد امام حسین(ع) است یا یك نفر با تمام وجود برای ممكلت تلاش كند ولی ما فضایی را فراهم كنیم كه این فرد ضد مملكت است چون می خواهیم بگوییم كه حق باماست و طرف مقابل حقی ندارد.

این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یك نفر تمام وجودش در خدمت مملكت است ولی بگوییم این فرد ضد كشور است. اینكه سعی می‌كنیم واقعیت را طور دیگری نشان دهیم كه فلان فرد اصلا مسلمان نیست، باور به چیزی ندارد و دشمن كشور است. این یك ظلم بزرگ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین