کد خبر: ۲۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

پنجمین وزیر پیشنهادی علوم را بشناسید

محمد فرهادی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در دولت یازدهم معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم، محمد فرهادی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در دولت یازدهم معرفی شد.

محمد فرهادی در سال 1328 در شاهرود متولد شد.

وی در سال 1347 در دانشگاه فروسی مشهد پذیرفته شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در این دانشگاه سپری کرد.

فرهادی در سال 1359 به‌عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و هم‌اکنون جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی در سال 1370 مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تاسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال 1371 انجام داد. وی همچنین انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تاسیس کرد.

فرهادی رئیس بخش و رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم(ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضد ایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی وی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

از جمله مهم‌ترین سوابق اجرایی فرهادی می‌توان به وزارت فرهنگ و آموزش عالی در فاصله سال‌های 64 تا 68 و همچنین وزارت بهداشت در دولت هفتم اشاره کرد. وی مدتی نیز رئیس دانشگاه تهران، قائم‌مقام جمعیت هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور بوده است.

در 13 شهریور 93، جلسه شورای‌عالی هلال‌احمر با حضور چهار نفر از اعضای جدید در ساختمان صلح برگزار شد که فرهادی توانست با 14 رای به‌عنوان گزینه اصلی ریاست هلال احمر، اعتماد اعضای شورای عالی هلال احمر را اخذ کند. در 17 شهریور 92 با تایید رئیس‌جمهور، محمد فرهادی جایگزین ابوالحسن‌فقیه و رییس جدید جمعیت هلال‌احمر شد.

در پی رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را به‌عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در دولت یازدهم معرفی کرد.

قرار است جلسه رای اعاتماد به فرهادی چهارشنبه آینده (پنجم آذر) برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین