کد خبر: ۲۷۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

سود 45 درصدی مغازه‌‌داران از تخم‌ مرغ

در حالی که قیمت مصوب امسال برای هر دانه تخم‌مرغ 320 تومان است و قیمت این محصول برای مغازه‌داران دانه‌ای 240 تومان تمام می‌شود، مصرف‌کنندگان خرد برای خرید هر دانه تخم‌مرغ باید 350 تومان پرداخت کنند که به نوعی سود 45 درصدی برای مغازه‌داران دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بازار تخم‌مرغ از ابتدای امسال تاکنون وضعیت پر نوسانی را داشته است؛ به گونه‌ای که نه مصرف‌کنندگان از آن راضی بودند و نه تولیدکنندگان؛ مرغداران همواره از زیان میلیاردی خود در نیمه امسال گلایه دارند و مصرف‌کنندگان هم نمی‌دانند تا کی باید درگیر نوسان قیمت باشند. مغازه‌داران هم به هر قیمتی که بخواهند این محصول را می‌فروشند.

در حال حاضر قیمت هر شانه 30 تایی در بازار مصرف حدود 8500 تا 9000 تومان است که البته مغازه‌داران آن را حدود 7000 تومان می‌خرند که اگر بخواهیم قیمت هر عدد از این محصول را محاسبه کنیم حدود 240 تومان برای مغازه دار تمام می‌شود و مصرف‌کنندگان در صورت خرید شانه‌ای حدود 280 تومان برای آن می پردازند.

این درحالی است که اگر مصرف‌کننده‌ای نخواهد یک شانه تخم‌مرغ از مغازه بخرد باید برای هر عدد از این محصول 350 تومان به مغازه‌دار پول بدهد و مغازه‌دار به بهانه نداشتن پول خرد یا بالا بودن هزینه‌های مغازه این محصول را بالاتر از حد مصوب آن می‌فروشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین