کد خبر: ۲۷۲۱۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

امام جمعه موقت اصفهان: برخورد با منکر راه و قانون دارد

خطیب جمعه موقت اصفهان گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است، اما با لسانی نرم باید صورت گیرد و رسانه ملی نیز باید جلو بیاید و منکرات و آثار آن را نمایش دهد و جامعه را راهنمایی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محدتقی رهبر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: اسید پاش یا اسیدپاشان مفسد فی الارض هستند و حتی اگر این اسید پاشی با خصومت شخصی انجام شده باشد، حکم فرد یا افراد، اعدام است.

وی افزود: آنهایی که داعش و ترویست را درست کردند به دنبال چنین سوژه‌هایی در ایران هستند تا آن را به گونه ای به امر به معروف و نهی از منکر متصل کنند و بعد از زبان خطیبان جمعه بگویند که باید امر به معروف همراه با خشونت باشد، این در حالی است که خطبای جمعه اصفهان، تهران و یا دیگر شهرها برخورد با منکر را مهم تلقی کردند، اما از راه قانونی چرا که برخورد با منکر راه و قانون دارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: سالانه در دنیا 25 هزار مورد اسیدپاشی رخ می‌دهد که 120 مورد آن فقط در لندن است و هیچ کدام را رسانه‌های بیگانه پوشش نمی‌دهند و حالا در جایی از ایران چنین اتفاقی رخ می‌دهد و آنها این همه در بوق و کرنا کردند، این در حالی بود که لایحه مقابله با این امر نیز همزمان در مجلس در حال تصویب بود.

رهبر تاکید کرد: جنایتکار یا جنایتکاران هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

وی به مسئولان و ارگان‌ها نیز متذکر شد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست، بلکه برخورد درست و عملکرد مسئولانه و حساب شده خود باعث ترویج معروف می‌شود پس باید عمل‌ها را درست کرد.

خطیب جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج خیلی مهم است و حرف برای گفتن دارد. امام خمینی (ره) جایی فرمودند که بسیج شجره طیبه است، این یعنی بسیج از اعتقاد و ایمان روییده و همانطور که امام (ره) گفتند بسیج مدرسه عشق است و این عشق است که یک پسر بچه 13 ساله بسیج را راهی زیر تانک می‌کند.

رهبر با بیان اینکه مسولان باید بدانند در برابر خون شهدا مسئولند، اظهار کرد: صحیح عمل کردن و راه را درست رفتن و مثل یک بسیجی واقعی عاشق مردم بودن باید ملاک باشد. بسیجی بودن فقط به لباس پوشیدن نیست.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها منطقی نیستند و با اسرائیل گره خورده‌اند. در مقابل نیز ما خط قرمزهایمان مشخص است، اما این گفت و گوها بسیار خوب است چون نشان می دهد که در این میان چه کسی نمی خواهد کار به سرانجام برسد و ماهیت‌ها را رو می کند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا از ایران و از ولایت ایران می‌ترسد چراکه امروز غرب و شرق عالم می خواهند بدانند حرف ایران چیست؟

رهبر در خصوص تحریم ها نیز اظهار کرد: ما در تحریم بزرگ شده‌ایم و باید بدانیم که در کشور سرمایه‌های فراوانی است و از این سرمایه باید به درستی استفاده و استعدادهایمان را حمایت کنیم تا پول‌هایمان از کشور خارج نشود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: آب باعث شادی و روحیه بخشی اصفهان شده است، اما آنچه در این سالها کشیده‌ایم به دلیل نبود مدیریت بر حوضه آبی بوده است. ما باید تولید، توزیع و مصرف با مدیریتی داشته باشیم و گرنه به مشکل می خوریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین