کد خبر: ۲۷۲۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

پرندگان مهاجر در گیلان به تله افتادند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 90 قطعه پرنده که با تور هوایی شکار شده بودند از متخلفین کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا برجی در جلسه محیط زیست گیلان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان موفق به کشف و ضبط بیش از 90 قطعه انواع پرنده شد که اکثرا بوسیله تور هوایی صید و در بازار عرضه می‌شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آبگیرهای استان، گزارشهایی مبنی بر شکار غیرمجاز و یا صید این پرندگان به روشهای غیرقانونی از جمله تورهای هوایی و خرید و فروش آنها در برخی بازارهای محلی به اداره کل حفاظت محیط زیست دریافت شده است.

برجی خاطرنشان کرد: صبح امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان طی گشت و کنترل مشترک با ماموران پاسگاه‌های محیط بانی امیرکلایه و چمخاله و بازدید از مناطق و سرکشی از بازار محلی لنگرود، موفق به کشف و ضبط بیش از 90 قطعه انواع پرندگان شدند. این تعداد پرنده که اغلب بوسیله دام هوایی صید شده بود مجموعا از 3 نفر متخلف ضبط شده است. این پرندگان شامل 8 قطعه ابیا، 29 قطعه خوتکا، 4 قطعه چنگر، 16 قطعه مرغابی، 14 قطعه سار، 5 قطعه آبچلیک، 10 قطعه چکاوک و 10 قطعه مرغابی زنده بوده است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: متخلفین شناسایی شدند و پرونده تخلف آنان جهت معرفی به مراجع قضایی در حال سیر مراحل قانونی است. با توجه به عدم صدور پروانه شکار، هرگونه صید و زنده گیری و خرید و فروش آنان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین