کد خبر: ۲۷۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

کمیسیون تبارشناسی جریان‌های تکفیری در قم برگزار شد

کمیسیون تخصصی تبارشناسی جریان های تکفیری یکشنبه شب در ادامه برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این کمیسیون تخصصی به ریاست 'مولوی مطهری' از خواف و 'شیخ کمالی' از خراسان شمالی و با حضور علما و اندیشمندان مسلمان از سراسر جهان ترتیب یافت و برخی از حاضران به ارایه مقالات ارسالی خود به دبیرخانه کنگره پرداختند. 

بر اساس این گزارش، نماینده جامعه المصطفی العالمیه در ژاپن در این نشست با بیان اینکه در میان گستره مطالعاتی خود نسخه موثری برای درمان معضل عدم تعادل بشر یافته ام، اظهار داشت: هویت دادن به انسانها در میان هیاهوی شرق و غرب، روش معتدلی است که استاد شهید مطهری در این باره مطرح کرده اند. 

پروفسور 'شیما موتو' خاطرنشان کرد: مشکل امروز جوامع اسلامی و تهدیدی که مسلمانان با آن مواجه شده اند به واسطه گم شدن هویت برخی مسلمانان است و امروز برای رسیدن به امنیت و آرامش و دوری از تنش های پیش رو، مسلمانان باید هویت حقیقی خود را به خوبی بشناسند. 

یکی از اساتید برجسته لبنانی نیز در این نشست موضوع 'حقوق بشر در اسلام' را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه گاهی حاکمان جور، حقوق انسانها را به فراموشی سپرده و با تصور اینکه جانشینان خدا روی زمین و مالک همه چیز هستند، به قتل و غارت مردم روی می آورند. 

پرفسور 'شیخ محمد طی' با بیان اینکه جوهر انسان بر اساس توحید بنا شده و خداوند متعال انسانها را فقط به پرستش و اطاعت خود فرمان داده است، تصریح کرد: جریان های افراطی و تکفیری می خواهند آزادی انسانها را لگدمال کرده و مسلمانان را به دلیل تضاد در عقیده ها، کافر و مشرک می دانند. 

وی در ادامه افزود: امروز علمای اسلام باید با آگاهی بخشی به مسلمانان به ویژه جوانان و نوجوانان، آنها را از گرفتاری در این طرز تفکر نجات داده و اینگونه خطر جریان های تکفیری را از ریشه مورد هجمه قرار دهند. 

کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که از روز یکشنبه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم آغاز شده، با برگزاری چهار کمیسیون تخصصی با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام ادامه یافت. 

این کنگره با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و با اشراف آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید کار خود را با حضور جمع کثیری از علما و اندیشمندان جهان اسلام در سالن همایش های بین المللی رسول اکرم(ص) در مجتمع فرهنگی و مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز کرده و فردا به کار خود پایان می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین