کد خبر: ۲۷۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵

سیار: قضاوت جهانبازی بدون اشکال بود

کارشناس داوری فوتبال ایران می‌گوید جهانبازی داربی 79 را به خوبی قضاوت کرد و هیچ مشکل خاصی در این دیدار به چشم نمی‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پرویز سیار در گفت‌وگو با ایسنا، قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال را یکی از ساده‌ترین قضاوت‌های دیدارهای اخیر این تیم دانست و گفت: در طول چند دیدار اخیر این تیم به نظرم داور بازی یکی از ساده‌ترین قضاوت‌ها را بر عهده داشت و بدون مشکل خاصی این بازی به پایان رسید.

او اضافه کرد: من همواره عادت دارم در هنگام دیدن بازی‌ها از مشکلات داوری نت برداری می‌کنم اما باور کنید در این دیدار فقط یک خط یادداشت درباره داوری نوشتم.

کارشناس داوری فوتبال ایران خاطرنشان کرد: شاهد یک بازی عالی بودیم که خطای خاص یا حرکت غیر ورزشی و ناجوانمردانه‌ای را ندیدیم. به نظرم در طول چند بازی اخیر این دیدار یک بازی کاملا معمولی و بدون کمترین صحنه بحث‌برانگیز بود و داور دیدار یک بازی سبک و بدون خشونت را قضاوت کرد.

سیار با بیان اینکه اگر قرار به دادن کارت باشد باید داور دیدار درباره صحنه‌های غیر ورزشی و آسیب رسان این اقدام را انجام دهد، افزود: وقتی با دقت به این دیدار نگاه کنیم، تعداد خطاهای آسیب رسان کمتر از حالت معمولی است. شاید تعداد خطاها در این دیدار زیاد باشد اما اتفاقی که سبب اخطار یا اخراج یک بازیکن شود را در این دیدار شاهد نبودیم.

او تصریح کرد: بی‌انصافی است اگر بخواهیم قضاوت جهانبازی را در این دیدار زیر سوال ببریم. من صحنه‌ای را ندیدم که بازیکنی 10 یا 11 خطای خشن را انجام داده و داور به او کارت نشان نداده باشد. معمولا وقتی بازیکن دو خطای خشن را انجام می‌دهد داور او را کنار می‌کشد و یک تذکر جدی به او می‌دهد اما در این دیدار شاهد اتفاق خاصی نبودیم که داور بخواهد به صورت قاطع و با کارت قرمز وارد عمل شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد گل‌های به ثمر رسیده در این دیدار نیز گفت: تمامی گل‌ها سالم بود و هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. من همیشه مو را از ماست بیرون می‌کشم و در مورد قضاوت شوخی ندارم! در این دیدار هیچ مشکلی خاصی در هیچ کدام از گل‌های زده شده ندیدم.

سیار اضافه کرد: در دیدارهای پرسپولیس و استقلال همواره چنین بحث‌هایی درباره قضاوت وجود دارد. رییس کمیته داوران پرونده‌های داور داربی را به دقت مرور می‌کند و داوری را برای این دیدار انتخاب می‌کند که سابقه خوبی را از خود به نمایش گذاشته باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت بالای دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال همیشه فشار بر روی داور وجود دارد اما با قاطعیت می‌گویم که در این دیدار جهانبازی قضاوت بسیار مناسبی را انجام داد و هیچ مشکلی را شاهد نبودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین