کد خبر: ۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۷

دستمزد اكثر نوازندگان اركستر زير خط فقر است

آفتاب‌‌نیوز : «كامبيز روشن روان» آهنگساز و مديرعامل خانه موسيقي با بيان اين مطلب در خصوص حقوق نوازندگان و اعتراض علي رهبري به اين مسئله گفت: هر حرفي كه رهبري زده، درست است و تا زماني كه به حقوق اعضا رسيدگي و سازهاي مناسب برايشان خريداري نشود و همچنين برنامه‌ريزي و مديريت درستي بوجود نيايد، اين اركستر راه به جايي نخواهد برد. 

وي با بيان اينكه اركستر سمفونيك سمبل موسيقي كلاسيك در كشورمان است، اظهار داشت: مسئولين بايد تصميم بگيرند كه اركستر را مي‌خواهند يا نه و تا چه اندازه به نوازنده‌ها ارزش و احترام قائل هستند.در طي اين سالها بارها در اين خصوص صحبت شده اما از آنجايي كه موسيقي در كشور ما بي‌اعتبار است و كسي با جديت آن را دنبال نمي‌كند، اين معضل ادامه دارد و به شكل حادتري خود را نشان مي‌دهد. 

اين آهنگساز در خصوص اقدام مسئولين براي رسيدگي به مشكلات اركستر سمفونيك تهران تصريح كرد: حل كردن اين مشكل به سياستهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر مي‌گردد كه آيا دولت مي‌خواهد موسيقي در كشور وجود داشته باشد و يا نه و تا اين قضيه مشخص نشود، اين مشكلات همچنان وجود دارد. ما هنرمندان نيز تمام تلاشمان را براي رفع اين مشكلات انجام داديم اما تا زماني كه به طور جدي مسئولين طراز اول كشوري به صورت جدي نخواهند كه موسيقي درستي در اين مملكت باشد و به هنرمند توجه نكنند اين وضع ادامه خواهد داشت و هيچ وقت نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم اين اركستر پا برجا بماند و فرزندانمان نيز موسيقي سالم و درست را داشته باشند.
«روشن روان» در خاتمه خاطر نشان كرد: وقتي هرگونه تلاش جامعه موسيقي بي‌نتيجه است و شرايط مناسبي براي فعاليت موسيقي فراهم نيست،نمي توان توقعي را داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین