کد خبر: ۲۷۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۶

حمایت اروپا، آمریکا و چین از غنی سازی در روسیه

آفتاب‌‌نیوز : یک دیپلمات در این باره اعلام کرد که در نشست پنجشنبه و جمعه آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت ارجاع نخواهد داد.

همچنین رسانه های خبری از طرح آژانس برای دادن وقت بیشتر به ایران خبر دادند.

همچنین یک دیپلمات دیگر با اشاره به طرح روسیه و نشست 6 دسامبر ادعا کرد که ارجاع موضوع به شورای امنیت در جای دیگری صورت خواهد گرفت.

این دیپلماتها همچنین اعلام کردند که آژانس قطعنامه ای را صادر نخواهد کرد و تنها خلاصه ای از بحث را از سفیر ژاپن که رئیس این نشست است ، خواهد شنید.

همچنین یک دیپلمات اروپایی هدف از نشست 6 دسامبر را گفتگو درباره از سرگیری مذاکرات عنوان کرده که این مسئله از سوی منابع دیپلماتیک اعلام شده بود.

همچنین این دیپلمات اعلام کرد که طرفها آماده گفتگوی جدی پیرامون پیشنهاد روسیه می شوند.

یک دیپلمات در این باره گفت : ما باید روزنه های فرصت را کشف کنیم.

وی گفت : احساس عمومی بر این است که رای علیه ایران زود است، اما اگر ایرانی ها به پیشنهاد نه بگویند، کار احمقانه ای را مرتکب شده اند.

عبد المینتی، نماینده آفریقای جنوبی در شورای حکام ، نیز گفت : وقتی چند هفته پیش مسکو، طرح خود را ارائه داد همه با آن موافقت کردند و اگر ایران موافق باشد، این مسئله بررسی می شود.

اما روز گذشته روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت : به نظر می رسد که اروپا و آمریکا با برخورداری و استفاده از فناوری مرحله اولیه چرخه سوخت ایران موافق هستند.

این روزنامه تصریح کرد: کشورهای غربی تصمیم گرفتند به جای فشار برای مقابله با تهران ،اجازه بدهند مذاکرات ادامه یابد .

لس آنجلس تایمز نوشت : کشورهای غربی نشانه هایی بروز می دهند مبنی بر اینکه احتمال ارجاع موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت وجود ندارد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین