کد خبر: ۲۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

محسن رضایی: تیم مذاکره‌کننده از منافع ملی دفاع کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تیم مذاکره کننده با پشتکار و دقت و عقلانیت از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی دفاع کرد، اظهار کرد:‌ در این مذاکرات انسجام خوبی در کشور به عنوان پشتوانه مذاکره کنندگان به وجود آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن رضایی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به این که در مذاکرات چه در سطح کلان نظام و چه در سطح مجلس و دولت هماهنگی خوبی به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: مذاکرات جایگاه بین‌المللی ایران را به اثبات رساند و نشان داد که در مساله هسته‌ای قدرت‌های جهان حاضرند با ایران گفت‌وگو کنند.

وی ادامه داد: تقریبا چنین میزی در تاریخ دیپلماسی جهان به وجود نیامده است، این مذاکرات قدر و منزلت ایران را نشان داد.

رضایی در ادامه بااشاره به این که من به تیم مذاکره کننده خسته نباشید می‌گویم افزود:‌ اثبات شان و جایگاه یبن‌المللی نظام کمتر از نتیجه فنی مذاکرات نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در ادامه درباره‌ی طرح مجمع تشخیص مصلحت برای تعیین رئیس بانک مرکزی اظهار کرد:‌طرح‌هایی که پیش از این برای بانک مرکزی نوشته می‌شد 5 ساله بود، بنابراین ثبات لازم را نداشت.رهبری حل این معضل را به مجمع محول کردند که در این زمینه کار کارشناسی انجام گرفت و ما این طرح را برای رهبری فرستادیم. در صورت اجرای این طرح در نحوه انتخاب عزل یا استعفای رئیس بانک مرکزی ثبات ایجاد می‌شود.

وی همچنین افزود: طرح سیاست‌های کلی انتخابات از امروز در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفت، این طرح را رهبری برای مشورت به مجمع فرستاده بودند امروز با حضور 20 تن از اعضا مجمع کلیات این طرح مورد بحث قرار گرفت و ما از فردا وارد بندهای آن می‌شویم.

رضایی خاطرنشان کرد: در سطح منطقه، نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از دموکرات‌ترین نظام‌هاست، اما اشکالاتی در زمینه‌ی انتخابات وجود دارد تاکنون بیش از 50 بار آیین نامه انتخابات تغییر کرده است که این تغییرات مشکلاتی را به وجود آورده است. با تصویب و اجرای سیاست‌های کلی انتخابات تا ده سال آینده ثباتی در زمینه‌ی انتخابات شکل می‌گیرد.

رضایی همچنین درباره‌ی طرح استانی شدن انتخابات گفت:ما در بررسی‌های خود درباره‌ی سیاست‌های کلی انتخابات این طرح را نیز مورد بحث قرار می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد:‌در روند بررسی این طرح وزارت کشور و وزارت اطلاعات نیز حضور داشته و دارای رای هستند، بنابراین اگر نمایندگان این دو وزارتخانه در جلسات مجمع شرکت کنند، می‌توانند در این طرح تاثیر گذار باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی طرح رسیدگی به اموال مسئولان نیز گفت: ما در این زمینه پژوهش‌های خوبی انجام داده‌ایم و درباره‌ی افرادی که باید اموال آنها مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین شیوه بررسی این اموال بحث کرده‌ایم . ان شاءالله این طرح نیز به سرانجام می‌رسد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. راهکارهای ما به گونه‌ای است که اموال همه مسئولان مورد توجه قرار می‌گیرد هر چند شاید شیوه‌ی بررسی اموال مسئولان گروه بندی شود.

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی طرح افزایش اختیارات وزارت دادگستری خاطر نشان کرد: بررسی این طرح به عهده‌ی مجمع تشخیص مصلحت نیست و تاکنون چنین طرحی به مجمع نرسیده است.

وی در پایان با بیان این‌که نتیجه مذاکرات نشان داد تدبیر رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی بجا بودخاطر نشان کرد: سند اقتصاد مقاومتی از پیشرفته‌ترین اسناد اقتصادی دنیاست و مردم و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی باید به آن توجه کنند ما نباید منتظر نتایج فنی مذاکرات باشیم. ان شاءالله ما در مذاکرات موفق خواهیم بود، اما در کنار مذاکرات باید به اقتصاد مقاومتی نیز توجه کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین