کد خبر: ۲۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸

زوج پاکستانی در کوره آجرپزی سوزانده شدند+تصویر

جمعیت این زوج را، از اتاقی که توسط صاحب کارگاه در آن زندانی شده بودند، بیرون کشید. با آجر و بیل به آن‌ها حمله کردند و دست آخر آن‌ها را زنده در کوره انداختند تا بسوزند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: زمین‌های حاصل‌خیز روستای ۵۹ در منطقه قصور استان پنجاب، پر از کوره‌های آجرپزی است. این کارگاه‌های متعلق به زمین‌داران پرنفوذ، به‌خاطر استفاده از "کارگران تضمینی" بسیار بدنامند. دهه‌ها است که صدها هزار نفر توسط آن‌ها در چرخه بدهکاری و فقر گرفتار شده‌اند. 

گروه‌های حقوق بشری این کار را برده‌داری امروزی می‌خوانند. تا پیش از هفته گذشته سجاد مسیح و همسرش شما، زوج مسیحی حدوداً ۳۰ ساله، در یکی از این کارگاه‌ها کار می‌کردند.


برای سال‌های متمادی، آن‌ها هر روز صبح بیدار می‌شدند و تا شب در شرایط طاقت فرسا کارگری می‌کردند. این برنامه روزانه آن‌ها بود – هر روز، هفت روز هفته. زندگی آن‌ها در فقر و بدهکاری خلاصه شده بود و آن‌ها از آن متنفر بودند.

کمتر از یک ماه پیش آن‌ها توسط یک جمعیت خشمگین و به اتهام کفرگویی به آتش کشیده شدند.

به نظر می‌رسد که این ماجرا حدود یک هفته قبل از قتل شروع شد. گفته می‌شود که برخی از تندروهای روستا به خشم آمده و در پی آن بودند که اقدامی عملی درباره این خانواده انجام دهند.

به گفته شهباز مسیح، یکی از آشنایان این زوج، از طریق یاسمین بود که آن‌ها پیام اتمام حجت روستاییان خشمگین را دریافت کردند. در آن زمان بود که شما و شوهرش سجاد متوجه شدند که جانشان در خطر است.

روز دوشنبه این زوج به رئیس کارگاه خود گفتند که برای جانشان احساس نگرانی می‌کنند و لازم است که از آنجا بروند. صاحب کارخانه با عصبانیت به آن‌ها گفته بود: "تا وقتی که بدهی تان را نداده‌اید نمی‌توانید بروید.” سپس آن‌ها را در یک اتاق زندانی کردند، تا بدون پرداخت بدهی شان فرار نکنند. گفته می‌شود که مبلغ وامی که آن‌ها به خاطرش بدهکار بودند ۶۰۰ دلار بوده است؛ گروه دیگری می‌گویند این مبلغ بیش از ۱۵۰۰ دلار بوده است.

یک مرد جوان مسیحی که از فاصله زیاد شاهد این آدم‌سوزی بوده می‌گوید: "خون جلوی چشمانشان را گرفته بود. من وحشت کرده بودم. هیچ‌کس نمی‌توانست کاری کند که جلوی آن‌ها را بگیرد."

اندکی بعد چند مامور پلیس از ایست بازرسی نزدیک آنجا سر رسیدند و سعی کردند دخالت کنند. ولی توان مقابله با این جمعیت خشمگین را نداشتند و پس از ضرب و شتم به آن‌ها گفته شد که دخالت نکنند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، سپس جمعیت این زوج را، از اتاقی که توسط صاحب کارگاه در آن زندانی شده بودند، بیرون کشید. با آجر و بیل به آن‌ها حمله کردند و دست آخر آن‌ها را زنده در کوره انداختند تا بسوزند.

خانواده شما می‌گویند که او در زمان کشته شدن در انتظار پنجمین فرزندش بوده است. این جنایت هولناک سه کشته بر جای گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین