کد خبر: ۲۷۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

سی ان ان به بررسی میراثی که از اوباما بجا خواهد ماند پرداخت

شبکه تلویزیونی سی ان ان در برنامه ای با حضور کارشناسان به بررسی میراثی که رئیس جمهور آمریکا از خود بجا خواهد گذاشت، پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش شبکه سی ان ان، کندی کراولی مجری برنامه استیت آود یونیون گفت: آیا شما فکر می کنید باراک اوباما در دوسال باقی مانده از ریاست جمهوری اش بتواند کار خوبی انجام دهد، در گذشته چنین اتفاقی رخ داده است؟

به گزارش واحد مرکزی خبر، داگلاس برینکلی مورخ ریاست جمهوری در پاسخ گفت: بسیاری از روسای جمهور آمریکا در دومین دور ریاست جمهوری خود کارهای مثبتی انجام داده اند. رونالد ریگان که مشکل ایران کونترا را داشت توانست دیپلماسی خوبی با میخائیل گورباچوف داشته باشد که به پایان جنگ سرد کمک کرد. بیل کلینتون هم در دومین دور ریاست جمهوری اش تلاش کرد کسری بودجه را برطرف کند. در حیطه سیاست خارجی همیشه قدرت اجرایی درکار است.
کارن تومولتی از واشنگتن پست پاسخ داد: من فکر می کنم اوباما در این مرحله به میراثی که از خود می گذارد بسیار چشم دوخته است و به همین دلیل از قدرت اجرایی اش استفاده می کند.
ریچارد نورتون اسمیت مورخ ریاست جمهوری نیزگفت: من فکر می کنم او خیلی زود برای خودش میراث بجا گذاشته است. قانون بهداشت و درمان میراثی است که از او مانده است.

پیتر بیکر از نیویورک تایمز اظهارکرد: درباره برکناری چاک هیگل باید بگویم به نظر من این تغییر با تغییر دونالد رامسفلد در زمان جورج بوش متفاوت است. تغییر رامسفلد نشانه ای از تغییر طرز فکر و تغییر در ساختار قدرتی بود اما به نظر من آقای هیگل و رئیس جمهور اوباما خیلی همسو و هم عقیده نبودند.

کارن تومولتی نیز گفت: در واقع کاری که از چاک هیگل خواسته شده بود تلاش برای بیرون آوردن نیروها از جنگ بود و برای این کار به جمهوریخواهان نیاز بود. اما این اتفاق نیافتاد.
ریچارد نورتون اسمیت درباره میزان محبوبیت اوباما گفت: این پدیده ای است که مدتهاست اتفاق می افتد. ما سه رئیس جمهور اخیر آمریکا را برای دومین دور ریاست جمهوری انتخاب کردیم و قبل از اینکه دوره ریاست آنها تمام شود یکدفعه دم از مخالفت می زنیم و به نوعی از آن رئیس جمهور خسته می شویم. این امر فقط به نحوه کشورداری این افراد مربوط نمی شود بلکه نقش رسانه ها در به تصویر کشیدن مسائل هم بسیار مهم است.

داگلاس برینکلی نیز اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که به نظر من رئیس جمهور می تواند به واسطه آن میزان محبوبیتش را بالا ببرد اوضاع اقتصادی است.

ریچارد نورتون اسمیت درباره اینکه انتظار می رود اوباما چه کار بزرگی انجام دهد گفت: این به عملکرد جمهوری خواهان بستگی دارد. این رئیس جمهور از جهاتی منحصر به فرد است چون در تمام مدت ریاست جمهوری اش بیشتر از آنکه به حزب خودش بپردازد به حزب مخالف پرداخت.
پیتر بیکر نیز افزود: همانطور که گفته شد دو سال آخر می تواند برای رئیس جمهم مهم باشد. رئیس جمهور می تواند هنوز هم در حیطه سیاست خارجی تصمیم گیری کند همانطور که دیدیم درباره توافق با ایران تلاش می شود و مذاکرات دوباره تمدید شد تا در صورت امکان به توافق دست پیدا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین