کد خبر: ۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۴

هند امیدوار است در شورای حکام درباره ایران رای گیری نشود

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه اردوزبان "راشتریا ساهارا" به نقل از خبرگزاری "پی تی آی " واشنگتن نوشت، رونین سین این ادعارا رد کرد که هند در خصوص ایران موضع جنبش عدم تعهد را نادیده گرفته است .

وی گفت: جنبش عدم تعهد در این خصوص موضع گیری نکرده و لذا امکان نادیده گرفتن موضع آن وجود ندارد .

همچنین روزنامه های اردو زبان قومی آواز "راشتریا ساهارا" در خبری به نقل از خبرگزاری " یو. ان.ای" از دهلی نو نوشتند، کمیته مشاور شورای ملی علمای شیعه هند، ازدولت هند خواسته تا در مساله هسته ای ایران موضع خود را مشخص کند و اگر در نشست شورای حکام آژانس رای گیری انجام شد، هند باید به نفع ایران رای دهد یا در رای گیری حضور نداشته باشد .

"مولانا محسن تقوی" طی سخنانی در این کمیته که در دهلی نو برگزار شد،اظهار داشت: روابط قدیمی فرهنگی ایران و هند اقتضا می کند که هند در حمایت از ایران رای دهد .

علمای شیعه هند در این کمیته با تاکید براینکه برنامه هسته ای ایران اهدافی صلح آمیز را پی گیر می کند، اظهار داشتند : آمریکا دوست دائمی هیچ کس نیست بلکه سیاست خارجی آن کشور مطابق منافع ملی دائما تغییر می کند .

"مولانا شیخ محمد عسگری" دیگر عضو این شورا نیز در سخنرانی خود گفت : مردم هند نسبت به ایران دیدگاه مثبتی دارند و خواهان آن هستند که موضع دولت هند در این خصوص موضع احساسات مردم را مد نظر داشته باشد .

این شورا در بیانیه ای با تاکید بر اینکه هند رهبرجنبش عدم تعهد و کشوری در حال توسعه است، اعلام کرد: سیاست خارجی این کشور همواره مستقل است و لذا لازم است دولت منموهان سینگ در مساله ایران موضع مثبتی اتخاذ نماید .



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین