کد خبر: ۲۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

اشتون وزیر دفاع آمریکا می شود

مقامات کاخ سفید از نهایی شدن لیست نامزدهای جانشینی "چاک هیگل" برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا و شانس بالای "اشتون کارتر" برای رسیدن به ریاست پنتاگون خبر می دهند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نامزدهای جایگزینی چاک هیگل تقریبا مشخص شده اند و در این میان گویا شانس اشتون کارتر، معاون سابق وزیر دفاع، برای رسیدن به ریاست پنتاگون بیش از سایرین است.
 
شانس کارتر برای رسیدن به این پست پس از، از دسترس خارج شدن "مایکل فلورنوی" افزایش یافته است. فلورنوی از مقامات ارشد پنتاگون است که تا روز گذشته شانس نخست تصدی پست وزارت دفاع محسوب می شد.
 
اشتون کارتر از اکتبر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۳ معاون وزیر دفاع بوده و پیش از آن نیز به عنوان مسئول اصلی خریدهای تسلیحاتی پنتاگون انجام وظیفه می کرد.
 
از دیگر نامزدهای که شانس حضور در پست وزارت دفاع امریکا را دارند می توان به "جی جانسون" وزیر امنیت داخلی، "ریچارد دانزینگ" از فرماندهان ارشد نیروی دریایی، و "کورت کمپبل" مشاور سابق وزیر امور خارجه در امور آسیای شرقی و پاسفیک اشاره کرد.
 
به احتمال زیاد نامزد جایگزینی هیگل ظرف روزهای آینده برای تائید به کنگره معرفی می شود.
 
به گزارش مهر، چاک هیگل، در ماه گذشته میلادی به دلایلی اختلاف نظر خود با کاخ سفید در مواردی همچون جنگ افغانستان و عراق از سمت خود استعفا داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین