آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین فر صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی توسعه فعالیت های سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت اظهار داشت: در گذشته برای مدیر اجرای قانون و مقررات مهم بوده ولی امروز در کنار اجرای کار و قانون، اهداف سازمانی دیگر تعریف شده که بعضا برخی از موارد با قوانین و مقررات برابر میکند.
وی افزود: یکی از موارد مهم، مسئله رضایت مندی مردم و پاسخگو بودن است یعنی ممکن است مدیری کارش را بسیار خوب انجام داده باشد ولی اگر رضایت مندی مردم بهدنبال نداشته باشد ارزشی ندارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر بیان کرد: مدیر و کسانی که به نوعی مسئولیتی بر عهده دارند خودشان را باید پاسخگو مردم بدانند و رضایت ارباب رجوع به عنوان یک اصل در کار مدیریت است.
زرین فر ادامه داد: از اصول مهم دموکراسی، پاسخگویی به مردم است؛ بر اساس نظام دموکراسی، مردم دولت را ایجاد میکنند تا برای آنها کار کنند و دولت صرفا برای کارکردن برای مردم آمده است.
اولن رکن مسئولیت پاسخگوئی استوی به مسئولیت مدیران در نظام اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد: در نظام اسلامی مدیران دو وظیفه و مسئولیت مهم یکی در قبال خدا و دیگری مردم دارند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی مدیر و کسی که با مردم سر و کار دارد اجرش مضاعف است چون اجر از خدا و مردم می گیرد که بسیار ارزشمند است.
زرین فر بیان کرد: نظام اسلامی بر پایههای اصول و ارزشهای دینی پایه گذاری شده و مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت است که اولین رکن آن، پاسخگویی است.
وی اضافه کرد: دکتر روحانی نیز در اولین نشست خبری خود دولت تدبیر و امید را دولت خدمتگزار و دولت پاسخگو عنوان کرده و بر این اصل تاکید دارد.
زرین فر گفت: به حمد الله مدیران ما انسانهای فرهیخته و پر تلاش هستند ولی بعضی وقتها زیر مجموعه دستگاههای اجرایی در بحث پاسخگویی خیلی واقف نیستند همه ما باید بدانیم که خدمتگزار مردم هستیم.
جمله "ما خدمتگزار هستیم" را روزانه چندین بار تکرار کنیموی ادامه داد: کارمند ما نباید فکر کند که او ارباب است و حالا که چون مسئولیتی دارد و کاری دستش است مردم باید از او خواهش کنند در جامعه نگاه بر اصل خدمت به مردم است و نیاز است این مطلب به سطوح پائین انتقال داده شود.
زرین فر با اشاره به اینکه جمله ما خدمتگزار هستیم باید روزانه چندین بار تکرار کنیم افزود: سامانه سامد یکی از کارهای خوبی است که چند سالی شروع شده و فضای خوبی برای ارتباط مردم ایجاد و نشان دهنده پاسخگو بودن دولت است.
وی تصریح کرد: استاندار بوشهر در آغازین روزهای کاری خود بر این موضع تاکید داشته و در مصاحبهها و جلسات مختلف اعلام کرده که امید زیادی به این طرح دارند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر اضافه کرد: مدیران نسبت به گذشته بهتر ورود کردهاند و توانستهاند پاسخگو باشند البته هنوز ایراد و اشکالاتی نیز وجود دارد نباید از انتقاد ترسید چون این انتقاد به سلامت کار ما کمک می کند.