کد خبر: ۲۷۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

جان کـری: ایـران در حال جنگ بـا داعش است

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که هرچند ایران در میان کشورهای عضو ائتلاف ضدگروه موسوم به داعش نیست، اما با این گروه در حال جنگ است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کری گفت که یک جنگنده ایرانی در حال حمله به مواضع داعش در شرق عراق مشاهده شده است.

پیش از این پنتاگون اعلام کرد شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جنگنده اف ۴ ایرانی در شرق عراق وجود دارد.[اینجـا]و[اینجا]

جان کری، که ریاست نشست نمایندگان عالی‌رتبه ائتلاف ضدداعش در مقر ناتو، در بروکسل را بر عهده دارد، گفت حضور گسترده کشورهای مختلف در این نشست نشانگر عزمی مشترک برای شکست گروه داعش است.

او گفت تنوع کشورهای حاضر در ائتلاف به آن اعتبار می‌دهد. با این حال اضافه کرد: "یک کشور که امروز اینجا در بروکسل نیست، ایران است. اما ایران هم در جنگ [با داعش] درگیر است."

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، به همراه شماری از وزرای خارجه کشورهای عرب و اروپایی از جمله شرکت‌کنندگان این نشست هستند.

استراتژی نظامی لازم برای مقابله با داعش موضوع بحث آنها است. کشورهای عضو این ائتلاف همچنین در پی یافتن راهی هستند تا مانع از پیوستن پیکارجویان خارجی به نیروهای داعش شوند.

میان این کشورها همچنان اختلاف نظرهای جدی به چشم می‌خورد. به خصوص ترکیه، که از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، است، هنوز به آمریکا اجازه نداده از پایگاه‌های هوایی در خاک ترکیه برای حملات در عراق و سوریه استفاده کند.

از حدود چهار ماه پیش ائتلافی به رهبری آمریکا در سوریه و عراق حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان افراط‌گرای داعش را آغاز کرده‌اند.

با وجود این حملات، این گروه همچنان بخش‌های وسیعی از خاک سوریه و عراق، از جمله شهرهایی مهم چون موصل را در اختیار دارد.
 
منبع: بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین